Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Sunday, July 6, 2008

Pizza Maggi Spicy

hye everyone!!
hari nie mood aku terlebih baik coz aku ade masa nk update blog...yeah..aku tahu after this myb aku bz sket...tkut x terupdate blog aku nieh...dan hari ni juga aku byk melakukan perkara2 yg tidak mensia2kan..hhehe..err..macam aku nk pergi jauh plak kan....macam x kan kembali lagi,...huhuhu..err..abaikan je dgn apa yg aku ckp kan k...

nk taw x..hr ni byk benda aku lakukan....seingat aku, tghr aku gy antar kete servis, coz dah dekat 4bulan xbt medical check up..hehhehe....then, ikut ayah gi beli barang dapur..dah lama x ikut ayah gi kedai naik motor...bila dah ade kete..lupa diri jap...xmo nek moto..hahhahha...hari ni aku dapat manja dgn ayah...beli macam2...byk gak la ku sembang2 pasal kereta dgn ayah...lepas gy beli barang dapur..kitorang singgah sebentar kat kedai hardware baru buka..saje je nk tgk apa yg ade..uiks...macam2 ada..rambang mata..rase mcm nk beli je kat apa yg ada..tp..aku bukan nye reti bertukang pon..aku masuk kedai hardware juz gi section kereta jer..hehhehe...

then.. petang bila kereta dah siap..aku pi antar cuci dan wax..ye lah..kereta ku ni dah bertahun x dikilatkan..dats y la..nmpk kusam je kan..kitorang share2 duit..ayah byr tuk wax n aku byr tuk servis..ala...lebih kurang je bayaran dia je...sambil tgh tunggu kereta aku siap dikilatkan, aku ajak ayah singgah kedai dobi, amek baju ..dah seminggu baru hari nie ade masa nk amek... hahha..bayangkan naik motor bawa baju yg tergantung..hehhee..belasah jer.. aku takut kedai dah tutup...masa tu dkt 6ptg..

bila kereta aku dah cun...aku pon gy la kedai kete juz nk tukar bulb lampu yg dah terbakar.. yelah.. xlama agy aku kan selalu balik malam..so penting utk keselamatan aku di jalan raya nt...balik je rumah, aku teringat pasal lappy aku yg dah rosak..aku kneanta baiki...coz aku nk gne masa belajar nt..so aku dah x larat nk keluar agy...aku juz minta ayah gy anta kat taman keramat...

cerita diatas tu hanya lah pembuka cerita aje..ekceli aku nk cerita pasal percubaan pertama ku membuat PIZZA MAGGI SPICY..yeah..ini yg sebenarnye yg aku nk cerita..aku xtaw pun megi ni boleh bt pizza or murtabak..selalunya aku juz bt sup or goreng je..

macam ekh? aku tetiba boleh ade idea nk buat resipi pertama aku..masa aku kat opis la...ade sorang kakak ni offer aku makan..tp tyme tu aku diet..so aku jual mahal la...then dia kata pizza maggi..aku rase pelik..coz 1st tyme dgr..so aku ni likes 'aswad' sket tyme tu...aku igt skang ni pizza dah ade perisa meggi..hahhaha....so aku cuba la sket...boleh la rasa dia..dia kata senang je nk bt siap bg aku resipi tue....now aku dah cuba bt...



taraaaaa.. ini lah hasillnya..sekali pandang akan nmpk mcm telur dadar kan...ekceli meggi ni dah pon bersalut dgn telur.... cara bt dia senang je...korang juz perlukan telur, bawang, cili(klu nk rs pedas), perencah meggi, dan MAGGI..apayg korang perlu bt gaulkan semua hingga sebati, maggi yg dicelur td masukkan dlm bahan2 td..then tuangkan sedikit minyak..masuk bahan2 td dlm kuali..utk mendapat rase yg sedap..make sure bg dia garing skit..baru lah sedap nk makan...


ni plak..hasilnya setelah di potong....sorry imej terlalu cerah..tgh2 tu korang akan nmpk meggi td...okiela rase dia..adik aku kata dia suka makan dgn tomato sauce..aku plak terasa makan telur jer..sbb aku x pandai nk bajet berapa biji telur utk 2 bungkus aggi..hehhe...so okiela sekiranya nk kelainan maggi yg slalu korang makan kan..klu tak, asyik buat goreng or soup je kan.. selamat mencuba..

3 comments:

Anonymous said...

ek eleh...pas ni boleh lla wat rancangan msk2...

Anonymous said...

wow! resepi yg patut dicuba oleh si bujang ting tong spt ku..

lalala... (getah76)

♥Syamelia♥ said...

aiyooo lilo...
wat akak rs lapo la...
akak pun biasa buat gak, tp panggil 'murtabak meggi'
konsepnya lebh kureng je....

LiLo

Related Posts with Thumbnails