Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, July 11, 2008

Dimana ?

hye semua.

kali ini aku nak kongsi dengan korang semua pasal suatu tempat yang mungkin tidak ramai kenali. tetapi aku nak korang teka bandar apa dan di negara mana letaknye bandar tersebut.sape tahu jawapannya dan orang pertama jawab dengan betul, aku akan belanja chicken chop kfc k.hehhehehe..






Negara yang cantik ini terletak di selatan hemisfera, kedudukan bandar ini berkoordinat 25.5° arah selatan dan 49° arah barat. Bandar ini terletak jauh dari persisiran pantai. Iklim di bandar ini lembap dan suhunya sederhana sepanjang tahun. Purata suhu 22°C dan pada musim sejuk suhunya mencapai 12°C. Walaubagaimanapun jarang kedengaran pada musim sejuk terdapatnya fros di bandar ini. pelikkan? Iklim di bandar ini lebih kurang sama dengan Negara Georgia. Percayakah anda bandar ini mempunyai 4 iklim dalam satu hari? cubalah suatu hari anda melawat/bercuti di bandar ini. anda akan dapat hasilnya.





Penduduk di bandar ini mencecah 2 juta orang. Yang menariknya tentang bandar ini nerupakan bandar ultra moden dari segi kawasan industri, kemudahan dan juga sistem transit yang ada. Kawasan industri ini lebih kepada industri automotif seperti pembuatan
VW, GM, Ford, Fiat, Daimler-Chrysler, Renault, Peugeot, Honda, Toyota, and Mitsubishi. Banyak tempat yang menarik anda boleh lawati di bandar ini antaranya Taman Botani, Pestana Hotel, 24 Horas Street dan banyak lagi.



Kalau anda perasan bandar ini bukanlah bandar linear tetapi ianya bandar yang bergrid. err korang paham ke apa aku maksud kan grid dan linear..ekceli dia melambangkan jalan raya. cuba lihat pic yang pertama.nmpk bandar tu macam linear kan, tapi bila melihat seluruh bandar ini, anda akan dapati ianya bergrid seperti bandar New York.
Bagaimana? dari klu2 yang diatas anda dapat bayangkan x, bandar apa dan negara mana bandar ini terletak? lets Think!nanti aku akan update cerita tentang bandar ini kerna bandar ini merupakan bandar yang moden dan kurang masalah yang sering dihadapi oleh bandar metropolis.

7 comments:

Anonymous said...

susah la..maybe kat europe, south america and africa..

akuteka jew la erk..kat potugal..name bandar madeira...

Farazila said...

thank coz cuba gak cari ye..

jawapan teka dakchomey tidak tepat lah..xdpt la nk belanja cickcop kfc nie..ehheh...

jawapan dlm maybe tu ade yg betul sket...tp try la lagi..hehehe

MORIBAYU said...

lilo..
ko nie..tu la


suka main teka teki
dah la me malas nak jawab..


err..tu bukan shah lampu ker ??

hahahahahahaaa

Farazila said...

hhahaha...megat.
igt semua tempat yang bercahaya, shah lampu ker..
:P

kata megat pakar geography..x khatam agy ekh?

Anonymous said...

blanjew je la aku...da aku hampir tepat...

sEmuT ITaM said...

umm.. gue gat kan kat portugal arr..

Farazila said...

hurm thanks sraytynos..
jawapan kamu tidak tepat...
dia di amerika selatan..

dakchomey..nk gak ker...pliz check balik nama tempat yg lilo berikan..sure akan dpt jawapan...kali ni sure betul..

LiLo

Related Posts with Thumbnails