Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, July 29, 2008

Bahasa Arab

malam semalam aku belajar bahasa Arab..seronok gils..bukannye apa..seronok tgk gelagat teman2 aku bercakap bahasa arab..hahahhahha...aku ni mmg tukang gelak kn org bila diorang semua bertutur bahasa arab...aku tgk diorang ckp mcm mengaji pon ade siap ade alunan lagi...err..bukan aku sorang je taw yg gelak..semua org..bila org ni salah..kitorang gelak kn ramai2...then setiap kali ustazah bercakap..muka kitorang semua blur2..x paham...terpaksa ustazah tu ckp dwi bahasa..ekceli 3 bhs(malay, english, arab)..aku tgk ustazah pon asyik ketawa je tgk gelagat kitorang..

mulanya aku nk amek kelas mandarin but majority nk amek kelas arab coz semua nk lulus exam n xde masa nk stdy..so aku tiada pilihan...aku pon klu boleh nk subjek aku dapat A+, so amek je la yg senang..smlm belajar, igt arab ni mudah..tp ade juga ssh nye kne faham tatabahsa mcm english juga...

Tapi, aku pernah ada asas bahasa arab, coz aku penah belajar masa form 1-3..skang ni dah igt2 lupa...bila belajar semalam, byk benda aku dh lpe dan aku dah igt kembali..x byk pon..cuma sikit2 je la...masa ustzh suh aku bercakap pon aku pon merangkak agy..ayyo..dah keras lidah aku nk ckp arab...hari2 kene berus lidah nie..hahahaha...

mcm biasa, kalau aku tahu sesuatu tu, aku akan bt x tahu, coz aku malas nk tunjuk yg aku tahu semua..nt abes la ustzh bg aku homework yg ssh..macam GIS, skang ni pon aku belajar subjek GIS dan aku pula keje specialize in GIS...kalau lecturer tanya kitorang aku diamkan je lah, unless klu dah xde sape nk jawab..baru aku jawab...

best2..aku suke belajar malam isnin..aku nk score A+..hehehhe

1 comment:

Anonymous said...

bahasa arab senang la sbenanyew..

LiLo

Related Posts with Thumbnails