Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, April 15, 2008

28 Tahun yang lalu....

Mama (Fouziah) dan Ayah (Mairusdi) sebelum berkahwin
Tahun 1979

Masa Bertunang...(ayyo mama, perempuan melayu terakhir sangat kannnn)


Pengantin lelaki sedang menanti diluar rumah pengantin perempuan sebelum akad nikah(terasa debaran makin kencang)


Pengantin lelaki sedang menanti tok kadi yang juga merupakan moyang aku juga



Pengantin Lelaki melafazkan akad nikah hanya dengan sekali lafaz



Pengantin lelaki memberi mas kawen kepada pengantin perempuan setelah sah menjadi suami isteri(cover cun sangat mereka ni kan. :P)



"terima kasih sudi menjadi teman hidup ku"


Hantaran pihak lelaki kepada pihak perempuan


Hantaran pihak perempuan kepada pihak lelaki



Malam Berinai (cantek kan my mom)

Walimatus urus
"Selamat Datang Ke Kampung Mempateh"

Sehari Menjadi Raja Sehari



Taraaaa...Pengantin Perempuan Tiba...



Berarak ke pelamin..



Ke Seberang Takir membeli cermin Beli ikan dimasak gulai Cinta berakhir di jinjing pelamin Sama segak kedua mempelai

Makan Beradab..


ingat orang dulu2 xde baju tukar-tukar ker...ni plak masa mama n ayah kat rumah lelaki...siap paki kot hitam dan mama plak pakai gaun putih...hehhe...ros merah tu, bunga ros betul taw...xde plastik2...

mama.. u look different..so beautiful..

erm...percaya atau tidak...aku pernah pakai baju nie 4 tahun yang lepas...so skang ni x muat r..hehehhehe...koleksi baju2 yang mama pakai masa hari perkahwinannya masih lagi disimpan smpi skang..bukan sewa yer..

itu 28 tahun yang lalu...thanks mama and ayah...bersatu juga akhirnya..err...maksud aku mama n ayah dijodohkan juga..akhirnya.....terhasil 4 orang cahaya mata yangteramat lawa, comel..terutamanya aku ler...hikhikhik...

5 comments:

dakchomey said...

hahahhaa....lawok2...
alololo chomey nye sweet couple nie..
wakakkaka..no komen...

Anonymous said...

nice post la lilo...
bangga dorg dpt anak comey (bak kt lilo) mcm lilo ni...
lilo ni bkn sj ajk new media dfc, tp ajk new media utk family en mairusdi n pn fauziah gaks....
go angah go...

bestkn... tgk wed zaman dolu2...
siap ada card lg...

-kak amy yg berat hati nk log in-

Farazila said...

ahhaah...
kak emi nie...boleh lak samakan lilo dgn ajk new media yerp...
saje je nk flashback zaman dulu2 kan...
wedding diorang x sama dgn wedding skang nie,
semua nya simple tp meriah...

p/s: kak emi bila agy...bukan hr tu dah scan pic kawen ker.. :P

aremierulez said...

ffuuhh...
siap ade suma gmbr tu...

pastu yg best lg...
siap ade kad kawin lagi tu...
hebat2...

aremierulez said...

dasat tu...
siap ade gambar bnyk2 lg...

lepas tu siap ade kad kawin lagi tu...
hebat2..

LiLo

Related Posts with Thumbnails