Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, March 7, 2008

Undi Pos

esok rakyat Malaysia aka pergi mengundi..undi nie hanya kepada mereka yang mendaftar dan berusia 21 tahun ke atas...yessh!!! aku juga dah cukup umur utk mengundi..aku mendaftar SPR pada tahun lepas lagi...x silap aku, aku mendaftar dgn Joey kat Bera pahang sebaik sahaja umur aku cukup 21 thn...


Rabu lepas aku terima pos laju, kandungan nya adalah kertas undi dan agreement yg aku dah pon mengundi...aku kene pulang kembali kat MPAJ..so hari ini aku kesempatan untuk memangkah bg mereka yg aku benar2 layak untuk memimpin di kawasan aku iaitu AMPANG..
kenapa aku undi awal sehari dari korang, coz aku terlibat sec lansung semasa pilihanraya esok..cuma yg best nya aku x perlu lah nk beratur untuk mengundi...ini adalah kali pertama aku mengundi secara pos, dan juga kali pertama aku melibatkan diri dalam pilihan raya...


"apalah yang ada dlm surat nie..surat menang loteri ker? :P"


dalam sampul coklat ada 2 sampul kecil y bertanda B


dalam sampul yang bertanda B, ada lagi sampul yg kecil bertanda A
(maaf no siri kertas undi terpaksa dirahsiakan)


ini adalah kertas undi Negeri
(cuba teka apa aku undi?)

kertas undi Parlimen



aku dah selesai mengundi..
aku dah jalankan tanggungjawab aku sebagai rakyat malaysia..

p/s:selamat mengundi..undi adalah rahsia..:P

No comments:

LiLo

Related Posts with Thumbnails