Tuesday, November 27, 2007

~Sehari Sebelum Aku Konvokeysen~




yesss!!!!...
akhirnya saat2 gembira dinanti2 kan telah pon tiba...
segala penat lelah, berjaga malam, xmandi, x-hangout akhirnya x sia2 coz aku berjaya menamatkan sesi pengajian aku di Universiti Teknologi Mara dalam jurusan Diploma Perancangan Bandar dan Wilayah.

selama 3 tahun aku kat uitm shah alam, mcm2 benda aku da tempuhi sebagai seorang student.dari tahun pertama hinggalah tahun terakhir kat situ.. Tahun pertama subject x susah sgt dan aku boleh score.. juz buat technical drawing jer..teruk gak technical drawing waktu mula2 aku masuk belajar...lagipon aku bukan dr bdk art or bdk awam..aku dlu tyme skola amek pure science n subject tambahan geografi..FYI, sejak aku sekolah menengah aku tak pernah amek subjek pendidikan seni..

masuk tahun kedua, technical drawing aku da improve n tyme ni aku byk buat report..macam2 jenis report yang aku blaja..seingat aku laporan teknikal, laporan cadangan, laporan analisis and laporan kajian awalan...hurm tyme tue mmg nk pecah otak asyik ngadap komputer n buku2..tahun ni bukan lagi kerja individu tapi keje berkumpulan.. kat sini la kita akan tahu sapa kawan sapa lawan..mmg susah nk bekerjasama klu xdpt org yg sekepala ngan kita..tp alhamdulillah, aku serasi ngan kumpulan aku..sebab kitorang mmg kawan baik...dari sem 1 hingga sem 4 mmg x pernah berenggang...tahun kedua ni aku agak serabut ngan masalah peribadi aku..cgpa aku mula down gara2 aku break off ngan xbf aku..aku xleh nk focus study aku...pergh...sakit gak penangan putus cinta..aku alami kemurungan dlm beberapa bulan..aku muhasabah diri, cari ketenangan dan akhirnya aku bersemangat kembali untuk study...walopon keadaan ku agak serabut tapi aku xpernah sangkut paper...xnk la gara2 lelaki, diri aku yg susahkan...

tahun ketiga lak..tahun yang amat mencabar...kali ni aku profesional skit..xkaitkan masalah peribadi ngan stdy aku..life aku makin ceria...masa ni aku da x memilih kawan da, aku berkawan dengan semua org...dan aku lebih ske bersendiri..bestfwenz aku pon dah mula berpecah...until now aku rapat ngan NA jer...byk sebab aku da xrapat ngan diorang..kekadang diorang buat aku kechik hati..dan aku lebih ske berdiam..biar hati aku sorang je yg tahu, even NA pon aku x share semua probs ngan dia...walopon agak tertekan ngan study aku...masa ni mmg bz gils..dengan final study lagi, drawing lagi, studio, presentation, grouping n site visit...hurm xyah ckp la tyme tue...nk dengar radio pon mcm x sempat...mmg aku x tahu dunia luar lansung..yang aku tahu apa yg berlaku disekitar aku jer...penah gak la kitorang stayback kat studio smpi ke pagi n then terus masuk kelas tanpa mandi n xtukar baju pon...juz sarung ngan sweater jerk..hahhaa..mata semua da bengkak2 sbb x tdo dekat 4-5 hari nk siapkan projek...saat yg paling best bila setiap projek da submit n tyme tu la kitorang akan tido x henggat dunia..klu korang angkat la aku letak kat mane2 pon gerenti x sedar...

itu diantara pengalaman aku masa aku study kat shah alam dulu...sebenarnya banyak lagi...semuanya terpahat di memori...bila diingatkan kembali akan buat aku tersenyum...





20 november 2007, aku off today, coz hari nie hari raptai n pengambilan jubah untuk aku pki tyme convo esk harinya..aku keluar umah kul 8.30pagi n terus gi amek baju yang aku tempah untuk aku pki convo..risau gak klu baju aku x siap kan....sbb esk aku nk pki...x dapat la aku nk berposing ngan baju baru aku..huhuhu....kul 9.30 pg terus aku gerak gi shah alam...jumpa kak emi sat sebab aku pinjam kamera kak emi..thanks kak emi pinjamkan kamera tue..nt lilo blanja makan k..muahhxx...smpi je kat uitm dlm kul 10.30pg..ni yang aku x suke ni...da la nk park kete pon susah...pastu kene panjat beratus2 anak tangga..yang lecehnya aku pakai kasut bertumit tinggi..taw2 je la kan...sakit kaki aku dibuatnya..kenapa aku pki kasut tinggi? ye la nk biasakan diri sbb aku nk kekwat kat atas stage esk..ngehehe..kang xpasal2 aku tergolek kat atas tue..sape yg malu...aku juga...

sampai jer terus aku jumpa ngan my fwenz..rindunya kat diorang..masih igt lagi kat aku walopon da lama aku x keep in touch ngan diorang...aku pon borak2 ngan diorang smpi lpe nk gi daftar jubah...last2 aku kne marah ngan kawan aku, da la aku plg lmbt tp x setel lagi jubah tue...aku pon terkedek2 gi la daftar n amek jubah..mak aiiih, berpeluh giler aku tyme tue...panas x hengat...lepas da cuba jubah terus aku ke DSB nk dengar taklimat n tengok camner diorang buat raptai...



sampai ke DSB ( dewan sri budiman ), aku x terus masuk tp sambung agy berborak kat luar, almaklumlah da lama x jumpa kan...kitorang duduk kat luar je malas nk masuk dlm dewan...
byk gak la crite yg kawan aku luah kan kat aku...hurm kalaula aku ade disisi diorang pasti aku leh share sama2 n cuba hiburkan diorang...aku sian tgk NA, skang nie dia dah jadi mcm aku waktu dulu...dia sorang2... NA da xrpt dengan MENA n WANA..xkanlah hal sem lepas smpi skang ni terbawa2 ...aku taw MENA n WANA best student tp janganlah smpi nk pinggirkan bestfwenz sendri..dulu aku berempat selalu bersama...aku, MENA, WANA n NANA..makan bersama, gi kelas sama2, buat keje sama2, tido sama2 but mandi je x sama..huhuhu..kitorang mmg close sgt...since aku dapat blok lain da x sama blok ngan diorang semuanya berubah...
best nye tiap2 semester aku mesti gi trip..semua jauh2 yang paling dekat pon klang n putrajaya...aku igt lagi tyme gi trip, penah skali aku n NA tertinggal bas..kitorang kejar bas tue, nasib baik ade kawan aku dlm bas tue nmpk..klu x merempat la kitorang kat tepi jalan, dah la tyme tue purse n hp tertinggal dalam bas...

eh apa aku nie dah terpesong crite...tuler byk sangat yg dipendamkan..kat sini je la tempat yg aku boleh luahkan...lepas je sesi taklimat aku ajak NA gi Tasik Shah Alam sambung lg crite kat sana..kul 2.30ptg aku terus blk Ampang...


okiela tu jer yang nk aku story..saje jer aku letak pic tu dlm satu frame malas nk letak satu2 sbb byk sgt...nt pic aku konvo aku letak byk2 yer...daaaa....


No comments:

LiLo

Related Posts with Thumbnails