Monday, November 26, 2007

Jangan tunggu dah tiada...

i rase guilty ryte now..sibuk ngan hal keje aku smpi aku x tahu aku da hilang org yg penah membesarkan ayah aku selama2nya...kenapa x seorang pon inform kat aku...if aku xleh angkat phone pon tyme keje..xleh ker msg aku bgtaw berita duka tue..susah sgt ker..xkan la 5sen pon berkira...

mlm tadi adik aku dtg tempat aku menginap tyme tue aku tgh pack keje2 aku nk bawa blk ke opis...before tue aku ade dinner ngan officemate..hurm okiela...aku pon x tahu ade dinner..so x terpikir la nk bawa baju lawa2....lpas jerk setel semua tue aku masuk bilik restkan badan smbil tonton tv...citer apa ntah aku tgk...aku pon borak2la ngan adik aku..ntah camner terbuka crite pasal kenduri...aku pon pelik la....

"mira lapar r, xmkn lg."
" eh bukan ke ko dari rumah ?mak xmasak mlm ker?"
"mane ade mak masak..semua gi kenduri..aku jer tggl kat umah."
"kenduri?kenduri apa?mama x bgtaw pon"
"kenduri arwah nenek la..dah 3hari da..eh ko x tahu ke angah?"
???

terkejut sangat2 aku...
kenapa x sorang pon bgtaw..terus aku msg mama pasal berita tue...
bukan nye sedara jauh pon..nenek ayah aku..
aku sedeh sangat2...coz arwah datuk n nenek(belah ayah) aku meninggal, aku x dapat tatap wajah mereka buat kali terakhir...

last aku jumpa ngan nenek aku,sehari before aku nk gi majlis mesra aidilfitri..kesihatan mmg teruk coz dia da lumpuh n xnmpk sgt da...tp masih kenal orang lagi...sempat la aku berborak dengan dia..tyme tue nenek aku tu nmpk hepi sbb kami sekeluarga datang melawat lagipon da jrg lawat(walaopon rumah kami dekat jerk)..dia makan bersama kami..dia ngadu kat my dad abt kesihatan dia..sayu jerk aku tgk tyme tue...

kini..sorang da pergi meninggalkan aku..nk menyesal x guna da...semua da terlambat...aku cuba luangkan masa dengan famili aku..aku xnk pisang berbuah dua kali..sampaikan xde masa untuk mereka...kesihatan nenek aku yg sorang lagi pon x berapa baik..yup...aku perlu luangkan masa ngan org yg aku sayang...wang ringgit xdapat menggantikan kasih sayang n senyuman seseorang...jangan tunggu bila mereka tiada barulah nk menyesal...hargai seseorang itu...jgn asyik sibukkan diri tanpa ambil tahu hal sekeliling...

No comments:

LiLo

Related Posts with Thumbnails