Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, November 5, 2007

~NeneK terSayang~


ni gambar nenek aku yang tersayang belah mak aku..aku paggil dia 'nenek gombak' coz nenek aku ni tinggal kat gombak..nenek aku ni berketurunan belah2 arab or pakistan..aku pon x tahu which part ntah..sebab aku ni bab sejarah failed skit..huhu..nenek aku ni org melaka tp aku x penah pon blk melaka..coz aku kurang skit ngan sedara belah nenek aku nie..aku lebih rapat dgn org pahang..mama aku pon x penah ajak aku blk melaka..

x silap aku nama nenek aku ni Zaitun bin Akbar Ali..atuk tiri aku ni da meninggal..so nenek aku ni tinggal dgn anak2 yg masih bujang..nenek aku ni dikurniakan 12 cahaya mata..ramai kan..mak aku anak yg kedua..aku sayang sgt dgn nenek aku nie..walaupon nenek aku ade berpuluh2 cucu..tp dia sayang sgt kat aku..nk taw sebab apa..aku ni cucu yg ade iras ngan sepupu aku yg nenek aku bela..skang ni cucu yg iras aku tue da xde..dulu masa aku kechik2 nenek aku gelarkan aku 'meme'..sweet kan..jauh beza ngan nama aku..sampai kakak aku pon jeles bila tgk nenek aku tu mesra ngan aku..aku igt agy bila nenek aku pulang dr bercuti or mengerjakan umrah,mesti belikan aku sumtin..kalo aku x blk umah nenek aku,mesti dia tanye aku mane..sihat ke..

aku suke balik tyme raya..coz aku ske nenek aku msak rendang campur..apa ntah nama rendang tu..whether rendang minang or rendang tok..hahhaa...nama rendang pon aku x taw..ape yg aku taw..taw makan jerk..ekekke..nenek aku ni suka masak yg pedas2..aku mmg suka klu dia yg masak..walupon simple buat selera aku naik secara mendadak taw..ntah ape jampi pon aku x tahu..hehehe..ala..yg sebenarnya air tangan nenek aku nie..

nenek aku ni suka makan yang manis2..lagi2 kek yg mak aku buat..kek buah..mmg itu feveret dia..xpon kek coklat basah yg aku buat..aku happy bila tgk nenek aku makan kek hasil dr air tgn aku sndri..bila raya jer mesti dia nk tunggu mak aku dtg bg dia kek buah..satu lagi mknn feberet tyme raya lontong..pergh..ske dia mkn sbb lontong tu lembut..hehhe..biasala org tua mne leh mkn benda2 yg keras2 kan...xpon sambal sotong yg mak aku buat..klu x bawa blk..majuk la nenek aku tue..

muka aku ade iras nenek aku x?cuba korang bg 5 persamaan aku ngan nenek aku..hahhaa...


continue...







No comments:

LiLo

Related Posts with Thumbnails