Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, November 6, 2007

Jodoh???



hurm..semalam satu hari aku xde mood nk bekerja..aku pon x tahu kenapa..mayb penat aku gi beraya ahad lepas x hilang lagi..so aku decide utk tidak buat OT smlm..tepat jam kul 4.30ptg aku terus bergegas balik..apa yg aku fikir kan masa tue katil aku,bear2 kesayangan aku n bantal pelukku..apalagi blk tu mmg aku nk tidur..

sampai je umah, mama aku ajak aku borak2..ye la..aku pon da lama x borak2 ngan mama..pastu bila aku kata lapar terus je mama masak nasi tuk aku sbb aku kata aku x nk makan malam..sayang sungguh mama kat aku nie..hhehhee...sementara nk tunggu nasi masak aku pon naik atas igt nk tidur..

aku saje je jenguk bilik adik aku, tgk2 komputer da terpasang..da lama giler aku xbelek2 pc tue..ye la aku slalu gune laptop aku jer..aku pon ape lagi explore la pc tersebut..rupa2nya dlm pc tu byk khazanah aku dlm tue..folder gambar aku tyme aku blaja kat kolej..huhuh...miss sgt2 kat all my fwenz..

ade la dlm 10 min aku belek2 pic tue..aku pon masuk bilik aku..arghhh..aku pon baring...best nye dpt meluruskan badan..sambil tu aku pon berangan2..aku mmg mcm nie..klu xleh tido aku slalu berangan2 dlu pastu terlelap la sendri..huhu..tyme aku dah nk terlelap, tetiba hp ku berbunyi..bukan org call tp msg...malas nye la nk tgk..tp aku gagahi juga nk tgk la sape yg ske kaco tyme aku nk beradu nie..owh rupa nye adik aku dr singapore msg..nk bgtaw dia ade kat johor skang..so aku pon main msg la ngan dia...

tup..tup..tup .. mama aku masuk bilik.. mama aku intai apa yg aku tgh buat bilik..dia nmpk aku tgh main msg..terus dia tnye...

"angah, main msg ngan sape tue?"
"erm ngan kawan la"
"dgn kawan ke or pakwe?"
aku pon gelak la..
"agh mne ade pakwe agy"


tetiba jer terus mama aku tnye betul ke ni xde pakwe..klu ade ckp la ade..jgn nk sorok la..hurm..seyes la aku mmg xde pakwe lagi..kawan tu ramai la..aku tetiba jer terus rase pelik..knp lak mama aku sibuk2 je tnye sape pakwe aku..aku bukan nye nk berahsia ssgt..mmg hakikatnye aku belum berpunya..

kakak aku pon menyampuk sekali..uiks..masa bila lak dia muncul nie...kakak aku jenis yg sound direct jer..terus je bgtaw aku tanpa berbelit2 mcm keretapi..

"angah,ade org risik ko smlm,sape suh ko x ikut kitorang gi beraya"

gulp..terkedu aku dibuatnye...hr ahad smlm famili aku gi beraya kat umah adik mak aku kt cheras..aku lak gi beraya ngan kawan2 aku..n then makcik aku tnye la aku da ade yg punye ke blum kat mak aku.. klu belum dia nk perkenalkan aku ngan seseorang yg menjadi pilihan hati makcik aku ni...siap dia describe la org yg nk dikenenkan dgn aku tu mcm ner..huhuh..naseb baik mak aku bg jawapan yg agak x sgt la kebernasannya kat makcik aku..

"hurm, x taw la zila..si farah tu ske berahsia sikit..x semua benda dia crite kat akak,xpela,nt akak tanye kat farah dlu la yer.."


owh TIDAK...aku x terpikir pon nk berkahwin dlm masa yg terdekat..aku x bersedia nk berumahtangga lagi..aku..aku..aku..ah..aku x tahu apa yg aku mahukan sekarang nie..ntahla..yang pastinya aku nk bersendirian buat sementara waktu..aku nk kecapi apa yang aku mahukan..x terlintas pon nk ikut jejak mama n kakak aku kawen awal..erm mungkin aku blum ade buah hati lagi kot..aku rasa aku lebih ske cr pasangan aku sendiri drpd org yg pilihkan..klu aku yg pilih semua terletak ditgn aku..klu sesal pon aku xkan menyalahkan sesiapa..betul x?

JODOH..yup mmg betul itu ketentuan Illahi..bukan aku meminta jodoh aku lambat..cuma aku masih mencari insan yg benar2 menyayangi diri ini dan aku menyintai dirinya sepenuh hati aku..aku mencari sinar kebahgiaan dari insan yg mampu membuat hati aku tenang,gembira pabila dia hadir disisiku..aku mencari insan yang boleh berkongsi saat duka dan gembira saat aku memerlukan dirinya..dan begitu juga dirinya yang amat memerlukan diriku setiap masa..

Duduk termenung dalam kegelapan
Duduk sendiri dalam sepi
Menanti sang pujangga cinta datang
Entah kemana dia pergi
Buat hati jadi sepiSepi....
Sepi sendiri dalam gelap
Dalam gelap ku menanti
Entah kapan dia kan datang
Bawa cahaya terang yang ku inginkan
Bawa arti cinta yang sesungguhnya
Sepi ku rasa hatiku
Jika kau menemaniku
Ku pasti kan tenang

No comments:

LiLo

Related Posts with Thumbnails