Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, February 9, 2010

Wali Band

last week..hari jumaat kan ade waktu rehat yang panjang...so masa aku tgh nk plot plan kat satu jabatan nie..aku ditinggalkan bersama seorang lelaki...dia kene jaga opis...hanya kami berdua jerk dlm opis tue..huhuhu....hah....kantoii x solat jumaat...huhuhu...jangan pikir yang bukan2 yea..kami x buat apa2 walaupun tinggal berdua..hihi...Alhamdulillah..iman kami masih utuh..

masa dia tgh tunggu aku guna plotter..dia pasang la lagu wali band Yang (klu x silap aku tajuk dia) tue kat henpon dia... aku tanya apa tajuk lagu tu kat dia dengan penuh excited...so dia mati2 igt aku suka lgu tu n nk share ngan aku...dengan selambanya aku cakap "owh lagu tue...x best langsung"..dengan serta merta air muka dia berubah...hahaha..agaknya dia sakit hati dia terus pasang lagu wali band tajuk taubat maksiat...dia suh aku dengar biar insaf skit sbb aku dah kenakan dia...so dalam kesunyian yang tiba2 hanya alunan lagu taubat maksiat berulang kali serba sedikit buat hati ku terusik...klu mendalami lagu nie..boleh buat kita bermuhasabah diri...

tadi masa aku ade perbincangan di pusat R&D UPEN selangor..eja ckp kat aku dia suka 1 lagu nie..yang berunsur ketuhanan(sambil memasang lagu tue) ..tajuk lagu tu Ya Allah..bila dgr lagu tu berulang kali aku juz ckp..sesuai gak jadi zikir...erm...aku tanya lagi kat eja..sape penyanyi dia...dia ckp...wali band...wali band lagiiii...aku x sangka wali band ade lagu2 yang berunsurkan ketuhanan...

lagu-lagu dari indonesia especially yang berunsurkan ketuhanan..kita mesti dengar betul2 supaya lagu yang kita dengarkan tu x terpesong...ye lah..kadang2 kat atas tu lirik dia menyentuh islam...tapi di akhir2 lirik dah menyentuh agama lain...so...jgn terpedaya dengan alunan lagu yang sedap yea..lirik pon make sure kena tepat kandungannya...

okiela...entah kenapa 2-3 hari nie..asyik wali band je jadi bualan aku..tu yang tulis entri nie...aku kurang minat dgn band nie pon...datang mcm pendatang pulak...aish..terus meletop plak lagu dia...lagu yang meletop cari jodoh(aku terkena tempias) dats y aku x suka band niehhh...

p/s:x suka..xsuka..akhirnya jadi sayang..

3 comments:

bellar0ssa said...

huhu,kalo lagu cari jodoh tu suke gak dgr melodi dia.tp lirik dia.mak ai desperado.huhu.tgk videoklip lagi la sengal.

Farazila said...

haha..taw xpe..mmg kekadang mcm sedap...
tp sengaja kata xsedappp..

edzlin007 said...

wali band tu setahu saya mmg banyak lagu berunsur ketuhanan/kerohanian. cuma lagu cari jodoh tu je cam ape2 ntah..hehe cuma suka lirik musim buah tu je :p

LiLo

Related Posts with Thumbnails