Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, February 3, 2010

Pungut Buah N Piknik

Salam kepada kawan2 serta pembaca blog sy..hari ini sy meluangkan sedikit masa sy utk bercerita ttg pengalaman sy berada di kampung selama 2h1m...tetapi sy akan cerita ttg pengalaman menarik sy memetik n memungut buah di kebun atok long sy...sy rs aktiviti sebegini sesuai dijadikan aktiviti tahunan keluarga coz dapat mengeratkan silaturahim diantara keluarga..ini kerana musim buah bukannnya setiap bulan tetapi pada masa2 yang tertentu...jadi apabila sanak saudara berkumpul disinilah ms utk kita berkongsi kisah scerita bersama mereka..ini juga dapat menimbulkan rasa keseronokan dalam diri sy kerana pengalaman sebegini tidak ade di bandar..




indah kan pemandangan sebelum masuk ke dusun atok sy...kalau anda dpt perhatikan yang tanah rata tu adalah kolam ikan...mmg agak mencabar melalui kawasan ini kerna jalan tidak berturap yea kawan2..ni best ni klu guna 4x4..



okies..ni plak kereta yg yang berkonvoi utk acara memungut buah..hehehe...masuk kereta sy adalah dlm 5 buah kereta....dr umah atok ke dusun atok sy mengambil masa selama 45 minit..


sampai je kat dusun..kami semua turun dan serbu cari buah durian masing-masing...serius banyak gils buah durian yg dah gugur...smpi yg busuk2 pon ade...hahahha...sy siap bawa bakul nk kutip buah durian....sy amek yg comel2 je..org ckp buah durian yang kechik isi dia sedap...


ini nenek ani...dia dapat buah durian yang paling besar skali...bangga gils dia dpt durian yg besar nie.....byk juga lah dia dan husband kutip...tgk la pakaian nenek ani saya..fesyen terbaru masuk hutan..hihihih....(langkah2 keselamatan utk tidak digigit pacat)


erkk..kakak sy juga turut berposing....tgk r tue, nk gi dusun pon siap bawa stroller..aduhaiii kakak ku...ekceli ade satu cerita yg agak funny ttg kakak sy ms nie...juz sy leh bg hint' lepas dan busuk'..wakakakka.....


ini baru permulaan durian yg sempat kami semua kutip...5 minit pertama....banyak kan....dlm pemikiran sy terbayang2 mcm ne lah tupai leh mkn durian...mcm ne ekh di a kopek??ade jawapan x utk sy???


setelah penat2 mengutip buah durian...kami berehat sebentar bersama kitkat..opss mana plak dtg iklan nieh..hehe...berehat sebentar dgn nasi lemak lah...makann semua kitorang pack drumah..siap bawa teko air teh o agy...

erm..penat lorh...hihi..masa ni sy br pas kutip buah langsat..tp keje sy amek gambar je lebih ngan kutip langsat kat tanah..idak ler sy nk memanjat pokok tue..tinggi bebenor...dah ler pokok kurus melidi...cantik x boot sy..heheh..sponsor by atok yea..dia bawa extra kasut...erm muat la dgn sy...ekceli besar skit je boot tuu..


ni sebaldi buah langsat yg kutip fresh dr dusun...guna cara lif...bawa baldi ni naik atas....dah penuh turunkan masuk dlm raga....kami dapat 2 raga langsat..dua raga dukong dan hampir 70 biji durian..


ini ayah saya dan 2 org pakcik sy..iqmal dan kamarul..masa ni diorang turun dr bukit..the best part cousin sy wan, bawa sebaldi buah tergolek dgn langsat skali..terpaksa la kutip..sy nk tolong tp cam x larat jerk..

eee..ni pic apa...kawan2 kenal x??ini lah pacat...haaa...ni ade story pasal pacat nie..nak taw x...sy kene geget dgn pacat nieh....taw x dia geget sy kat mne...dia geget kat perut sy....huarghhhhh...abes lemak tepu sy dia sedut...penat taw sy jaga lemak2 kat perut sy nieh...menjerit sy bila tgk pacat tu jln atas tgn sy...

p/s: erm xdpt nk mandi sungaii..

3 comments:

~aSHa~ said...

wah dorian..bestnye...best best pungut pungut makan..perghhh

edzlin007 said...

waah...bestnya kampung ada dusun. saya merasa kutip buah di dusun pelancongan di melaka (tak ingat dah nama tempat).

hehe best baca cite lilo

Farazila said...

hihihi..best lorh akk...
sy suka...
lagi2 buah dorian yg baru jatuh terus makntp xleh mkn byk2 panas oii..


edz..sesekali kutip buah mmg rs seronok..tp klu da slalu..rimas jugaakk...

best yea baca..thanks sudi baca edz...suka lilo..

LiLo

Related Posts with Thumbnails