Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Sunday, December 20, 2009

setiap masa i luv u mama

Salam..
Buat tatapan anak-anakku

Anakku,.
Bila mama boleh memilih,
Apakah mama berbadan langsing atau berbadan besar kerana mengandungkanmu
Maka mama akan memilih mengandungmu.
Kerana dalam mengandungmu mama merasakan keajaiban dan kebesaran Allah.
Sembilan bulan nak,.
Engkau hidup di perut mama
Engkau ikut kemanapun mama pergi
Engkau ikut merasakan ketika jantung mama berdegup kerana kebahagiaan
Engkau menendang rahim mama ketika engkau merasa tidak nyaman, krn mama bersedih dan menangis.

Anakku,.
Bila mama boleh memilih,
apakah mama harus melahirkan kamu sec caesar, atau mama harus berjuang melahirkanmu sec normal
Maka mama memilih berjuang melahirkanmu sec normal
Krn menunggu dari jam ke jam, minit ke minit kelahiranmu
Adalah seperti menunggu memasuki salah satu pintu syurga
Krn kedahsyatan perjuanganmu untuk mencari jalan ke luar ke dunia sangat mama rasakan
Dan saat itulah kebesaran Allah menyelimuti kita berdua
Malaikat tersenyum
diantara peluh dan erangan rasa sakit,
Yang tak pernah mama ceritakan kepada sesiapapun
Dan ketika engkau hadir, tangismu memecah dunia,
Saat itulah, saat paling membahagiakan
Segala sakit & derita sirna melihat dirimu yang merah,
Mendengarkan ayahmu mengumandangkan adzan, Kalimat syahadat kebesaran Allah dan penetapan hati tentang junjungan kita Rasulullah di telinga mungilmu

Anakku,.
Bila mama boleh memilih
apakah mama berdada indah, atau harus bangun tengah malam untuk menyusuimu,
Maka mama memilih menyusuimu,
Krn dengan menyusuimu mama telah membekali hidupmu dengan titisan-titisan dan tegukan tegukan yang sangat berharga
Merasakan kehangatan bibir dan badanmu didada mama dalam dakapan mama,
Adalah sesuatu rasa luar biasa yang orang lain tidak dapat rasai

Anakku,.
Bila mama boleh memilih duduk lama-lama di ruang tamu sambil menonton tv
Atau duduk di lantai menemanimu menampalkan puzzle
Maka mama memilih bermain puzzle denganmu

Tetapi anakku. Hidup memang pilihan. Jika dengan pilihan mama,
engkau merasa sepi dan merana
Maka maafkanlah nak.
Maafkan mama.
Maafkan mama.
Percayalah nak, mama sedang menyempurnakan puzzle kehidupan kita, Agar tidak ada satu kepingpun bahagian puzzle kehidupan kita yang hilang..
Percayalah nak. Sepi dan ranamu adalah sebagian duka mama,
Percayalah nak. Engkau akan selalu menjadi belahan nyawa mama.

salam sayang
-mama-


p/s: aku tahu segala pengorbanan mama buat untuk anak2 dia..mmg banyak berbanding anak2 curahkan kasih sayang pada nya..sape ckp aku x pilu bila lihat mama nangis sebab aku...sape kata aku x endah bila lihat mama cari nafkah utk aku..sapa cakap aku x terasa bila mama lindungi aku dari fitnah2 dan kata2 busuk orang..sapa ckp aku x sedih bila orang kata mama pentingkan aku...

kalau mama sanggup lindungi anak2 dia..begitu juga aku..cuma cara aku dan mama agak berlainan..perlu kah aku tunjuk layanan aku pada mama secara lahiriah??erm sumtimes aku lebih suka tunjuk dari segi emosi..dan aku suka DIAM...x bermakna aku x bercakap aku x sayang pada mama...yeah..aku tahu..sejak dua menjak nie aku terlalu emosi..terlalu bermain dengan perasaan sendiri...mungkin juga mama sukar memahami aku.. maafkan aku kerna x berkongsi rasa...bila aku keseorangan terasa aku patut pergi...supaya mama tidak rasa serba salah atau tiada yang iri hati..

ahhh..ingin pejamkan mata seketika tanpa gangguan

4 comments:

♥Syamelia♥ said...

XATW NAK CAKAP...
TP MAMANG SWEEEEEEEETTTTT....

Farazila said...

erm...

yeap...sumtimes kita x sedar kan kak....

dalam dunia mmg ade pilihan..

dalam pilihan ade pengorbanan..

Hotto said...

T_T uwaaaa mn r lilo dpt ayt tu. nanges skejap mbacenyer. ckop indah n sgt2 bmkne. ble x hotto salin ayt tu? nk simpan n tnjuk kt my pwincess bile dia da bsr nnti.. uwaaaaaaaaaaa sebaknyer dada..

Farazila said...

hotto...

boleh je copy...lilo x kisah pon...
hotto dah ade princess ker??

LiLo

Related Posts with Thumbnails