Tuesday, December 15, 2009

Indah pabila tiba waktunya

"Kesabaran ada batasnya, tapi kesabaran akan memberi kita yang terbaik dalam kehidupan….dan berikanlah aku kesabaran yang tinggi dalam kehidupan seharian.."

Aku minta dari Allah setangkai bunga yang segar,
Tapi diberi-Nya kaktus berduri yang hodoh,
Aku minta kupu-kupu,
Tapi deberi-Nya ulat berbulu.

Aku kecewa dan marah pada Tuhan,
dan tidak peduli lagi dengan Tuhan dan permintaanku.
Tapi saat aku sudah tidak peduli lagi,
Tiba-tiba....

Kaktus itu berbunga indah sekali,
dan ulat itu menjadi kupu-kupu yang begitu indah dan cantik,
itulah janji Tuhan,
Selalu indah pada waktunya..

Ianya ibarat kesabaran kita,
bersyukurlah selalu untuk semua hal yang kita lalui dalam hidup ini,
adakalanya kita perlu menunggu lama untuk mendapatkan hasilnya,
adakala hasil itu datang sekelip mata..


p/s:pernah org bg sms n email..so juz nk share ngan korang

No comments:

LiLo

Related Posts with Thumbnails