Friday, January 2, 2009

Cameroon Highlands

Venue : Cameron Highland
Date : 7-8 Disember 2008

Kalau sebelum ni aku kat pangkor dok main air je kan....Kali nie percutian aku di Tanah Tinggi Cameron..juz dapat menikmati pemandangan yang indah dan sejuk mata memandang...err..x dapek den nk main ayor..coz sejuk lerr...rase2 mmg xnk mandi pagi....nasib lah kat hotel yg aku menginap tue ade kemudahan yang diinginkan..mmg best la hotel tue... aku sekeluarga kat cameroon cuma 2 hari 1 malam sahaja..



masa ni dah nk blk kl..bergambar dgn mama tersayang
berlatarbelakang bunga - bunga yangberwarna warni...

sejuk kat sini....sepatutnya aku pakai baju kurung..
tapi aku ni 'driver' juz layak paki jeans jer..rimas la..
owh yea..masa ni Hari Raya Korban..
dats y la diorang semua pakai baju kurung..


aku di hadapan cameron highland resort..

1st place yang kami lawati adalah Time Tunnel..
igt seperti galeri yang biasa2..rupa2 inilah galeri lain dari yang lain..
dan di Time Tunnel anda boleh menyentuh barang yang ada dan bergambar..
itulah keunikan Time Tunnel nie..

gambar di atas adalah barangan zaman 80-an dan sebelumnya..
anda xkan dpt lihat barangan seperti ini di mana2 kedai agy..

nyonya mila : ayya apek..lu mau beli apa?
apek wawa : gua mau 1 botol 7up.belapa linggit?
nyonya mila : itu saja ka..ubat darlie lu xmau beli ka.manyak murah maa..
apek wawa : manyak mising la nyonya..

bawang putih : mak.. arini putih masak ikan talapia
kegemaran mak..mak suka x??

cek yah : kalau ko kaco laki aku lagi..aku cucuk biji mata cik rah
cik rah : alah, apa la ada pd si abg hafiez tue??

amira : saya mahu buat rambut gaya saloma yea..
amoi : lu x mau buat gaya siput salawak ka? manyak cantikk!!


ni lawatan aku yang kedua... aku ke taman kaktus..
kalau dilihat disini terdapat pelbagai pokok kaktus..
dari sebesar ibu jari aku hingga lah setinggi aku..
yang buat aku pelik, macam ne kaktus nie boleh hidup di
tempat berhawa sejuk??
boleh anda berikan jawapan utk aku x?

seingat aku nie kat brinchang..
byk kedai2 kecil yang jual sayur2 segar..
rambang mata mama and ayah aku..
macam2 dia beli utk buahtangan sedara mara..
alamatnye aku jadi vegeterian selama
seminggu jawabnya.

disini aku tidak ketinggalan membeli bunga ros segar
utk dijadikan cenderahati buat officemate aku.
suka sangat masa tu tgk bunga2 yang segar dijual..
maaf lah pada budak2 lelaki kat opis..
tiada bunga utk mu..err kumbang pon aku lupa nk beli..
hehhehe....

aku ade juga singgah di strawberry farm...
x silap aku sekilo RM30...
korang boleh petik sendiri buah strawberry...
nyummy...
yang best nye aku suka strawberry yang
dicelup coklat..baru sedap


masa perjalanan hendak ke tapah, ayah aku minta
singgah kat tepi jalan.
nak rasa air bukit katanya..sambil2 tu aku plak
petik paku pakis gergasi kat tepi jalan..
air bukit ni sejuk sangat....rasa nak mandi jer..
hihihi

untuk ke Cameron Highland aku ikut jalan Simpang Pulai.. mama x benarkan aku ikut jalan tapah walhal jalan itu lagi dekat tetapi terlampau adventure.. mama risau aku buat drift kat sana..hahhaha..perjalanan mengambil masa lebih kurang 2 jam setengah..

No comments:

LiLo

Related Posts with Thumbnails