Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, May 2, 2008

Mari belajar mengenai PANDAN

hye semua....hari nie aku ade subject baru untuk diperkenalkan kepada mereka2 yang tidak tahu apa itu PANDAN...aku bukan lah ariff sangat pasal pandan nie..tp aku taw la sedikit sebanyak mengenai pandan...jom kita belajar satu persatu...


1- ini adalah daun pandan..daun pandan ni adalah sejenis herba..bukannye kategori sayuran yer...bau pada daun ini amat wangi sekali..lebih terkenal di negara ASIA berbanding negara Barat...Daun pandan ini selalunya digunakan untuk memasak dan juga boleh digunakan untuk membuat bekas kuih.



Deep-fried Thai pandan leaf chicken ini adalah sejenis makanan Thai yang menjadi fav D (bukan nama sebenar). ayam ini dibaluti dengan daun pandan ...lagi lah bertambah kesedapan pada ayam tersebut....nyummy...


ini pula adalah kelapa pandan...pokok kelapa pandan ini rendang sahaja..sesaiapa pon boleh petik terutamanya org rendah mcm aku pon boleh...hhehehe.. air kelapa pandan ini lebih manis dari air kelapa yang biasa..isinya juga banyak dan lembut...



pernah x korang semua makan kek pandan??? kalau belum, inilah rupanya..berwarna hijau, dah namanya pandan tentulah rase dia pon pandan gak...


ini adalah kaya pandan...selalunya akan dimakan bersama roti...suka lihat kak E (bukan nama sebenar) menikmati roti disaluti dengan kaya pandan...dengan mata yg terpejam sambil mengunyah dengan penuh kelembutan...hahahaha...


cantik x air terjun nie, air terjun ini terletak di Kuantan Pahang.. nama yang lebih tepat bagi air terjun ini adalah Air Terjun Sungai Pandan..tempatnya amat menarik dan menyediakan pelbagai aktiviti rekreasi dan riadah.


Sape kata Pulau Pandan x wujud...ni haa pulau pandan yang terletak di filipina..pulau ini dijumpai pada tahun 1986..dan merupakan pulau persendirian dan mempunyai resort yang kecil..dan satu lagi, pernah dengar x pasal pantun PULAU PANDAN....untuk mengetahui lebih lanjut, sila klik di sini...


sekian ini sahaja pembelajaran kita untuk kali ini....owh yea..sebelum itu ingin saya memperkenalkan Miss F (bukan nama sebenar) lebih dikenal Minah Pandan yang mulai terkenal di rantau Pandan....taraaaa!!!!


3 comments:

fara said...

aiyooooo motif sgt kn?
hehe terima kasihh lilo sbb ajar fara mengenai pulau pndan :P

hehe. gmba last skali. rasanye ramai sgtttttt tau kn sapa tu. hehe.

garam said...

sedap ada pandan

金太郎 said...

まさか家のエレベーターでフ ェ ラされるなんて思ってなかったよ。。ww
「ここでフ ェ ラさせてくれたらもっと報 酬あげるよ♪」
って言葉に負けましたwww
途中で扉が開いた時は焦ったけど、おかげでもっとオッキしたwww
http://pak3.net/yutori/

LiLo

Related Posts with Thumbnails