Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, May 9, 2008

Beginikah rasanya?


Aku akan pergi mengadap tuhan yang Maha Esa....walaupon hanya mimpi...aku dapat merasai seolah2 aku benar2 telah kembali ke Rahmatullah...aku dapat merasai roh ku keluar dari jasad...


ceritanya begini...aku sedang memandu menuju ke suatu tmpt yang jauh..keadaan ketika itu gelap dan sunyi...yang pasti masa tu ade 2 orang yang menemaniku...aku rase ketihan kerana aku drive agak lama...bila destinasi yg dituju hampir tiba aku terlihat seorang lelaki berpakaian serba putih sedang berjalan...dalam hati aku, mana mungkin orang akan berjalan seorang diri dikawasan yg sunyi...


sampai suatu simpang, aku berhenti dan aku lihat didepan aku ade 3 jasad sedang terbujur kaku dibaluti kain kapan seolah2 hanya tinggal untuk dikebumikan....aku pelik...sangat pelik...semasa aku nk ke rumah yg bakal kami kunjungi, tiba2 lelaki berpakaian putih itu berkata..


lelaki serba putih menyebut nama penuh aku dan 2 orang lagi mengatakan destinasi aku bukan dirumah itu tetapi dia menyuruh kami pergi pada jasad td...4 wut??dia kata kami bukan lagi di bumi yang nyata..aku terkedu...


benarkah...aku cuba igt kembali apa yg terjadi sebelum nie...aku x sangka rupa2nya aku terlibat dalam nahas jalan raya..(maaf aku xleh sebut lbh detail)..


fikiran aku kosong bila lihat sendiri jasad aku di depan mata..rase menyesal mmg x berguna...tiada sesiapa akan dengar jeritan aku lg...aku dapat lihat org disekeliling aku...situasi di tanah perkuburan yg mne aku akan disemadikan...dan aku taw aku akan keseorangan...


Ajal maut ditangan tuhan..bila2 sahaja tuhan akan tarik nyawa kita...aku dapat rase aku pergi dalam keadaan yg tidak bersedia...aku tidak puas menatap wajah ibuku, wajah ayahku, wajah adik2 ku..aku tidak sempat untuk meninggalkan pesanan buat keluarga ku, sahabat handai dan juga pada org yg aku sayangi....


masa aku dah suntuk..aku akan pergi buat selama2nya..aku hanya tinggalkan semua kenangan suka duka pahit manis pada kalian yg masih hidup...


p/s: wahai kawan2, klu benar lah mimpi ku ini...hanya satu ku mohon pada kamu, sedekahkan Al-Fatehah buat aku..itu sahaja..

7 comments:

Lina said...

is this what you always dream?
relax okay. mimpi jer kan?

but well, mimpi tu tandanya dia nak mengingatkan kita yang suatu saat nanti, kita juga akan mati dan dia nak kita bertaubat or something.

jgn fikir bukan2.

dakchomey said...

owg tua2 kata...klu mimpi owg mati that's mean owg tu idup lame..

mimpi cam tu tande nya nk bg peringatan or pengajaran kat ko..

Along Arman said...

its just a drEam..
dun think too much about it..
Tawakal to alAllah..
mungkin bEtul kata-kata lina & dakchomey..
mimpi camtu sEkadar pEringatan..
namun kita tak dapat menolak takdir yang telah ditentukan untuk kitEr..
wallahualam...
yang pEnting jangan lalai dEngan duniawi...

Megat Eusofe said...

nope
its just becouse u over stress,lilo
sampai your mind dah x-nampak apa positifnya utk u terus hidup

trust me

if u fikir masalah itu
please make sure ianya cuma satu masalah yg akan berlalu

ok

ingat...!!


even seorang pelukis yg berbakat pun x-mecipta nama semasa hidup
ada kala....
kesusahan yg kita lalui

itu yg buat kita jadi HEBAT !!!

Lyn Yusoff said...

mimpi kan mainan tido. ermm. tul kat megat tuh.. lilo over stress tuh.

take a gud rest. jgn terlalu memikirkan yg bukan2 ok.
ape2 pun setiap kali tido, bacalah selawat, 3 Qul dan ayat kursi. InsyaAllah.

Farazila said...

thanks lina, miera and along....
mayb ianya sekadar mimpi sahaja...
mayb juga nk bg peringatan pada lilo supaya sentiasa beringat...

erm megat n kak lyn...
hahaha..camner la taw lilo skang ni tgh stress kan...byk sgt berpikir kot...skang ni lilo dah okie skit dah...
ok megat..lilo igt tue..
yup kak lyn, sure lilo bc doa2 tu...
thanks...

kai said...

mimpi tu hanya mainan tidur...
kalo mimpi mcm tu maknenye ade yang mengganggu dikala sedang tidor..
elok kalo sebelum tidur...
basuh kaki...
then sblum tidor...
mengucap dua kalimah syahadah sekali
selawat keatas Nabi Muhammad s.a.w..
baca Ayat Kursi...
baca doa tido..
insyallah...
lilo xkan dpt mimpi yang pelik2...

LiLo

Related Posts with Thumbnails