Thursday, May 29, 2008

salam terakhir

Sudirman Hj. Arshad - Salam Terakhir

Sampaikan salam buat semua
Salam terakhir salam teristimewa
Kepada kau yang tersayang
Pada teman yang ku kenang
Pemergian ku ini tak dirancang
Usah bertanya mengapa aku
Mengucap salam terakhir kepada mu
Kerna waktu berputaran
Bimbang tak berkesempatan
Melahirkan kerinduan terhadapmu

Demi sebuah kenyataan
Yang amat menyakitkan
Aku yang tidak berdaya
Hanya berserah padaNya
Salam akhir Salam yang teristimewa
KepadaNya ku memohon keampunan
MelaluiNya ku beri kemaafan Kepadamu
Andainya aku punya waktu
Masih ku ingin mengulangi semula
Saat indah bersama mu
Sayang tak berkesempatan
Abadikan saja salam ku di ingatan
Lagu ini mengingatkan aku kepada seorang teman rapat ketika aku di bangku sekolah (form 1-3). aku sekolah berasrama penuh di suatu daerah di hulu selangor.aku mmg seronok berkawan dgn dia dan bermacam2 cerita, kisah dan pengalaman yang kami berkongsi bersama. Suatu hari aku dapat sepucuk surat dari teman ku ini. Dan lagu ini dia tuju khas buat ku.. aku sedih sgt2 coz aku tahu dia sedang sakit..bg aku dia mengalami sakit yg serius..(aku x ingat sakit apa..tp berkaitan dgn tulang)..hanya aku tempat dia luahkan segala penderitaan kesakitan dia ..kawan2 yg lain x tahu mengenai hal ini.
sedih bila aku tgk sesekali dia jatuh sakit di sekolah.muka pucat,adakalanya kaki sebelah cramp.airmatanya sentiasa mengalir. kalu dia sakit, dia nk aku sentiasa disisi dia. dia lebih selesa dgn aku dari kawan2 yg lain.
tapi dia seorang insan yg tabah, baik hati dan seorang yg ceria walaupon aku tahu dia cuba sorokkan kesakitan yg dialaminya. masa aku dapat surat dia, aku tahu dia sedang bersiap2 untuk melakukan pembedahan. dia takut klu x sempat ucap kata2 terakhir untuk diri ku.....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
kini hampir 6tahun aku tidak berjumpa dgnnya lagi. Alhamdulillah dari tahun ke tahun kesihatan dia semakin baik. seingat aku dia dapat sambung belajar di UITM Melaka mengambil jurusan photography kalu x silap aku..pernah juga masa aku belajar di shah alam, aku cuba mencari rumahnya tp rumah tu tgh renovate. so aku x tahu samada dia masih menetap di Shah Alam atau x... Aku rindukan dia - Asiah Binti Azmi.

No comments:

LiLo

Related Posts with Thumbnails