Saturday, December 1, 2007

~Convocation Day~ Part 1

21 November 2007, hari yang penuh bermakna buat diri aku..bukan sebab aku mendirikan rumah tangga but hari aku konvokesyen setelah 3 thn aku belajar dlm bidang perancangan bandar dan wilayah di uitm shah alam..
Hari tue aku xleh tidur, berdebar-debar menanti pagi hari..Aku bangun kul 4.30pg dan bersiap-siap..aku pastikan semua barang aku dah dimasukkan kedalam kereta supaya xde apa yg tertinggal...dalam perjalanan aku terpikir2 sape yg nk anta aku ke menara..kete dah la kene park jauh...aku plak dengan baju kebaya..xkan nk naik bas uitm kot..huhuhhu...ye r aku kan driver terhormat..kena anta parents aku dulu..tetiba je kak emi msg pg tue, offer nk anta aku sampai ke menara n then kete suh park kat INTEKMA...aku pon setuju la sbb ade org yg nk antar kan aku...sampai uitm dalam kul 7.30pg..lambat gak aku bawak kete hari nie..selalu dlm 45min da sampai..lpas aku dah drop my parents kat menara, terus nk ke INTEKMA, dlm perjalanan aku nmpk ade parking kosong dekat dgn menara...aku pon terus je la park kete kat situ.. so aku msg la kak emi, yang aku x jadi nk suruh dia anta..
Tgk jam dah kul 7.45pg..aku rase aku da lewat sgt..bila smpi je kat menara, aku lpe kene kumpul kat ner..diorang kata kat Budisiswa..aku pon x igt tempat tue kat ner...tgh aku mencari2 jumpa mak n ayah aku tgh beratur nk masuk dewan, terus dia ckp masuk lorong sana...Aku da berpeluh pagi tue...sampai2 jer kawan aku jerit nama ku suruh cepat bersiap..aku pon apa lagi tangalkan sweater n terus sarung jubah kat situ gak...nasib ade kawan2 aku yg dah bersiap..so diorang tolong uruskan aku..dari pakai mortar board smpailah aku pki jubah n muka aku skali diorang touch-up...ekceli aku da pon make-up kat umah..tp disebabkan aku berlari2 anak tu yang berpeluh muka aku....thanks my fwenz jadikan aku comel pg tue...hahaha...
x lama kemudian kitorang semua berbaris dan beratur di luar dewan..MasyaAllah...x tahan aku tyme tue..panas yg amat sgt smpi aku rasa dah basah pakaian aku...dah lah jubah yg aku pakai tu tebal, dengan keadaan luar dewan yg panas...muka aku berpeluh balik...klu korang view pic aku, korang boleh tengok muka aku yg berkilat akibat berpeluh..hehehe..
Masuk dlm dewan aku dah rasai kedinginan..lega aku tyme tue..aku duduk hujung sekali barisan 3 hadapan..dlm dewan aku sempat lah snap pic kawan2 aku..hahaha..dah xde keje tyme tue..x berdisplin betul aku ni kan..boleh lagi snap pic org..bila majlis bermula, kamera aku simpan..aku beri tumpuan pada majlis tue...
Tanpa dipaksa, air mata aku jatuh dengan rela..ntah mengapa aku sebak sangat tyme tue..mulanya aku tadi sungguh riang, aku ketawa dan bergurau senda lagi ngan kawan2 aku, secara tiba-tiba hati aku tersentuh terus aku diam..yup..mmg aku sebak..hanya hati kecil aku saja yg memahami..
Aku naik ke pentas dalam pukul 10.30pg kalau x silap aku...cepat juga masa berlalu..Majlis berakhir sekitar jam 12...aku terus keluar dari dewan tunggu mama n ayah aku kat luar..mama kucup dahi aku dan ucapkan tahniah..terharu aku buat kali kedua..argh..aku x tahu kenapa aku mudah tersentuh hari tue..
Aku bawa mama n ayah aku ke jamuan yang disediakan, mama aku hadiahkan aku tedy bear pki jubah mcm aku..heeheheh..dia tahu aku sukakan bear..lpas tue aku bergambar di studio ngan mama n ayah aku..aku rase kosong pic tue sbb xde adik2 aku yang lain..diorang semua x dpt datang...aku paham..at least aku ada mama n ayah yg masih setia bersama aku..

Aku- Farahzila Mairusdi




~After Konvo~

~Me wit my parents @ studio~
Luv u ma n dad

~Me @ studio~


~Aku Anak Ayah~


~ Aku Anak Mama~



~ Dalam Dewan - before konvo~

~Dalam Dewan - After Konvo~



~Para Jemputan Khas~

"Mana Mama ngan Ayah ni?"

~Perarakan Pelajar Sebelum Masuk Ke Dewan~

"wah2x...ceria jer muka korang kan.."


~ Pic Candid~


~Gurls- x ready lg nk berpose~


~ Sweet Memory~

~Sweet Memory 2~
"bunga..bunga..ah moi mau beli munga x?"

Aku dan Ana Kashfi (Ana)

Ana- Fwenz aku yg pling kechik an chomei


Aku dan Hana Melissa (Hana)
Hana- Fwen aku yg slalu moody..hehehe
"tudung kita sama color la.."

Aku dan Siti Dayana (Na)- owez miss u!!
Nana- My Bestfwenz a.k.a My Soulmate

Aku dan Farhah Shakira (Paah)

Paah- Fwenz aku yg sempoi

"Chef paah, besday fara nt jgn lpe sponsor makanan k"

Aku dan Aida fahzihrah ( Aiyda)
Aieyda- fwenz yg slalu berebut teddy bear ngan aku
"luv u too, u're so kind to me"

Aku dan Amalina Haslyssa (Mena)
Mena- Bestfewnz. Slalu tolong aku dlm study

Aku dan Siti Zawanah (wana)

Wana- My Bestfwen. slalu kaco aku after mandi

Aku dan senior (lpe nama dia tp aku pggil dia abg boy)

Abg Boy- mmg suka menari tarian tradisional

Aku dan Mohd Faiz Shahrill ( Faiz)
Faiz- suka dia as a leader.slalu gak tolong aku dlm stdy.

Aku dan Mohd Aizuddin (din Bapak)
Din Bapak-suke usik aku smpi aku nanges..tp dia mmg baik..
"hidup ini perlukan gurauan klu x, kosong sahaja kehidupan ini kan?"

Aku dan Muhd Zulhelmi (zul)
Zul-suka cari pasal ngan aku bila tyme awek dia xde dsisi dia..hehehe..

Aku dan Muhd Aizuddin ( Din Jari )

Din Jari- fwenz aku yg ske bergosip..hehehe..


1 comment:

Unknown said...

suka sunyummu...
rekabentukgrafik.blogspot.com

LiLo

Related Posts with Thumbnails