Sunday, December 30, 2007

~Matahari~

Crite ni aku amek dalam blog adik aku...

sbb cerita ni menyentuh jiwa aku...

boleh kah aku jadi MATAHARI???


seorg wanita bertanya pada seorg pemuda tentang cinta dan harapan. wanita berkata ingin menjadi bunga dan pemuda berkata ingin menjadi MATAHARI. wanita x mengerti kenapa pemuda ingin menjadi MATAHARI, bkn kupu2 atau kumbang yg terus menemani bunga…

wanita berkata ingin menjadi rembulan dan pemuda tetap ingin menjadi MATAHARI.. wanita semakin bingung kerana MATAHARI dan bulan x kn bertemu..

wanita pula berkata ingin menjadi burung..lalu pemuda berkata ia akan selalu menjadi MATAHARI..wanita tersenyum pahit..

saat wanita ingin jd bunga, pemuda ingin menjadi MATAHARI agar bunga dpt trus hidup..MATAHARI akn memberikn semua sinarannya utk bunga agar ia tumbuh, berkembang dan trus hidup..

saat wanita jadi bulan, pemuda tetap menjadi MATAHARI agar bulan trus bersinar indah dan dikagumi.. cahaya bulan yg indah hanyalah pantulan cahaya MATAHARI ttp saat semua makhluk mengagumi bulan siapakah yg igt kpd MATAHARI..

dan saat wanita menjadi burung, pemuda tetap menjadi MATAHARI agar burung bebas utk pergi ble2 mase pun ia mahu dan MATAHARI x akn mencegah nye..

aku ingin menjadi seperti MATAHARI agar aku boleh buat org lain bergembira disisi aku, walaupon org lain xnmpk apa yg aku lakukan untuknya..

1 comment:

Anonymous said...

tiz is my favourite artikel...

ble kita wat org len bahagia..one day, tuhan juga akn mebahagiakn kehidupan kite...

LiLo

Related Posts with Thumbnails