Monday, February 4, 2008

~Lemas~


semalam..masa aku tgk crite seram kat rumah..ade part tue, the killer tue campak dat boy kat dalam tasik..kaki, mulut n tangan dat boy tue kene ikat...so bayangkan lah..macam ne dia nk selamatkan diri dia kan...bila aku tgk budak lelaki tue meronta2....aku pula yg macam nk lemas...ekceli aku agak fobia sikit dengan lemas nie...



seingat aku, masa aku standard 1, aku n my family gi bercuti..x igt kat mne..aku nie pantang jumpa air..xkisah la kat kolam ke, sungai ke or laut...mesti aku org pertama yg terjun dulu..nak jadikan kisah, aku mandi kat kolam kanak2..pastu aku tgk la kakak aku mandi kat tmpt dewasa..dia pakai pelampung..aku pon nk join dia juga...masa tue mana la aku taw kolam tu dalam ke x...aku pon terjun la..aku igt kolam tu cetek gak..akhirnya aku lemas..sbb x pandai berenang...kakak aku nmpk dia pon nk la selamat kan aku...akhirnya dia pon lemas gak...aku bertuah sgt2, sbb tuhan masih sayang kan aku, naseb ade pengawal kolam tgh berjaga..dia selamat kan aku n then kakak aku...

buat pengetahuan korang, tyme nie mama n ayah aku xde..aku dan kakak aku jer..so, bila kami dah lakukan kesalahan..kami berdua simpan rahsia dari mama n ayah..semalam barulah mama aku tahu yg kami berdua pernah lemas bersama..lama x kami simpan rahsia nie...klu umur kami x lama..mesti mama n ayah dah xde ank tyme tue..sbb aku berdua je ngan kakak aku..hehehhe...




kali kedua aku lemas masa aku form 5,aku ikut kakak aku pergi picnic ngan opis dia..masa tu kakak aku keje dgn Kak Ani..kakak aku ni sepatutnya dlm pantang coz lagi beberapa minggu nk berkawen..kitorang picnic kat hutan lentang kat pahang..kali nie aku lemas mmg agak ngeri..taw je la kan sungai, dengan air yg deras..dgn batu2 lagi..isk..xdpt dpt nk gambarkan perasaan aku yg amat teruk ketika tue..

kisahnye begini, aku baru je cecah kaki aku kat dalam sungai...sejuk sangat air tue..kakak aku plak dah lama berendam dlm sungai..ntah mcm ner..dia xdpt jejak kaki ke dasar, dia minta aku tolong tarik dia..aku pon pegilah tarik dia...igt dia main2 jer..bila aku dpt je capai tangan kakak aku, aku pon tarikla..tp ntah mcm ner...tetiba je arus sungai jadi deras taw...aku x dpt nk tahan kaki aku n aku pon hanyut..

Ya Allah sekali lagi aku lemas...kali nie fikiran aku ligat berputar...aku rase yg aku akan mati..hanya terbayang dipikiran aku, wajah mama n seluruh famili aku..(wajah bf aku xterlintas sikit pon..hehe)dan dosa2 apa yg telah aku lakukan..seyes aku ckpkan..yang aku rasa mcm nk mati..dan aku terpikir org xdpt jumpa mayat aku lagi,badan aku kembung,n ikan geget2 badan aku...aku lemas bersama2 ngan kakak aku...kami peluk erat sgt..

dengan bantuan kawan2 kakak aku, diorang berjaya kejar kitorang n bawa ke tepi sungai...kaki aku bercalar2 sbb byk kali tersangkut kat bawah batu, n masa dihanyutkan kepala aku terhantuk kat batu..sejak dari hari tue aku serik nk mandi sungai...


moral of the story are:

1- kene amek kelas berenang..nt x lemas dlm kolam

2- jgn nk tunjuk heroin k klu diri tu x pndi berenang...

3- jgn kuar umah tanpa pengetahuan parents k..nt buruk akibat nye..


walaupon aku dah dua kali lemas...aku masih lagi suka bermandi manda..tp aku akan mandi kat tmpt cetek jer...aku takut nk mandi tmpt dlm...fobia klu lemas k..klu pki pelampung make sure ade org yg pandai berenang disebelah aku..boleh la bawa aku tmpt yg dalam sikit..

No comments:

LiLo

Related Posts with Thumbnails