Tuesday, February 12, 2008

Hari Kekasih

Ada apa dengan hari kekasih..perlu ke kita menyambutnya..cuma hanya satu hari kita perlu menunjukkan kasih sayang..bukan kah setiap hari kita perlu berkasih sayang..apa yang istimewanya Hari Kekasih..kenapa perlu menyambut pada 14 Februari, kenapa tidak 14 Disember... :p

Selalunya kita akan dengar cerita indah mereka yang menyambut Hari Kekasih..riak wajah mereka yang senantiasa ceria..baik lelaki mahupon perempuan..err..x sure la lelaki happy ke x coz diaorang yang banyak kuar belanja... :) itu bagi mereka yang sedang berkasih... bagaimana pula bagi mereka yang single...ya..mereka juga happy, tetapi disebalik kegembiraan mereka tersorok rasa kesunyian yang mendalam..

Suatu hari aku bertanyakan seorang yang aku anggap adik...

Aku : " adik, pernah sambut valentine's day"

Adik : "yup!! pernah..miss that moments.."

Aku : " dengan siapa? tahun nie celeb x?"

Adik : " dengan kawan, dan juga pakwe..tahun ni x..cedey"

Aku : " apa yang menariknya Valentine's day?"

Adik : senyum


Dari penjelasan adik aku sorang nie, selalunya klu valentine's day mereka akan bawa ke Candle light Dinner..yang mana ada certain tempat yang esklusif dan romantic..apatah lagi dihiasi dengan alunan muzik yang mempesonakan.. Disitulah sepasang kekasih akan bertentang mata dan membicarakan kisah kehidupan masing-masing..bukan setakat itu sahaja, mereka juga akan menari mengikut rentak irama lagu yang sungguh menyasyikkan.




sejambak bunga akan dihadiahkan kepada juliet yang menjadi pujaan romeo..tanda ikatan kasih sayang diantara mereka yang telah dijalinkan sekian lama...bagi wanita bunga ros merah menjadi dambaan mereka...apsal bunga ros..bunga lain xde ker...membazir je bg bunga..x sampai seminggu dah layu..oppsss..apsal aku lak emo..tp aku suka klu bunga ros putih..






coklat..membangkitkan rasa ghairah terhadap pasangan..betul ker???..ini fakta yea..kat majalah mana ntah aku tgk...tp, bagi aku penggemar coklat nie..xde rase pape pon..cuma terasa nikmat bila makan dengan penuh menghayati..tyme ni la pekedai2 coklat akan jual coklat dengan siap teddy bear ..biasa lah nak tarik pelanggan..dan aku pasti, mereka akan jual dengan harga yang bagi aku x berbaloi...


cincin merupakan tanda ikatan sesebuah perhubungan..selalunya hanya perempuan sahaja yang pakai, tetapi kini dijual dalam bentuk yang sepasang..perempuan pon ada, lelaki pon ada..so barulah orang akan tahu yang mereka bercouple..


hurm..itu rupanya kisah valentine's day..adakah dengan menyambut hari kekasih ini akan membuat hubungan ini bertambah erat..adakan menjamin kebahgiaan pasangan tersebut...cuma anda sahaja tahu jawapannya..

:)

2 comments:

KC said...

lilo...

sedap la tgk cake tue...

Farazila said...

haah la assim..
sedap kan...
teruja lilo tgk kek yg tebal ngan coklat...
nt kita mkn sama2 nk x?

LiLo

Related Posts with Thumbnails