Wednesday, January 6, 2010

Anak-anak Haji Zakaria bin Haji Husin

salam everyone..hari ini fara nk cerita tentang keluarga fara...ahad lepas, keluarga makchu naemah (saudara sebelah mama) telah membuat majlis perkahwinan anknya si kiki di sungai buloh..ramai saudara-saudara fara berkumpul..bukannye senang nk kumpulkan keluarga kalau x buat majlis kenduri kahwin, kenduri biasa atau hari raya..so dikesempatan ini fara mengambil peluang untuk bergambar dengan adik beradik atok fara..mereka ni semua atok dan nenek fara..yelah bukan senang nk simpan jadikan kenangan...adik beradik atok fara ada 10 orang..ramai kan...hehe..biasalah orang dulu...kuat bertenaga xmcm org sekarang paling ramai pun 5orang betul x???opss...okie2..jom fara perkenalkan keluarga besar Haji Zakaria bin Haji Husien...Sekarang ni keluarga Haji Zakaria mempunyai 5 keturunan..



Ini Haji Mokhtar.Anak sulung kepada arwah Haji Zakaria..Beliau seorang tegas dan garang pada usia muda.Seorang ADP Polis semasa zaman penjajah british lagi..sekarang beliau tinggal di kampung mempateh, lanchang, pahang dan tinggal bersama isteri tercinta dan mempunyai 5 orang anak.Gelarannya adalah Ayah long.


ini Hajah Zainab.seorang yang amat cantik di usia muda.seorang surirumah kepada 7 orang anak..Hajah Zainab merupakan anak ke-5 Haji Zakaria.Dieberi gelaran Mak Andak..Beliau tinggal di chamang bentong.


Hajah Zaleha mempunyai 3 orang dan ketiga-tiga anaknya sudah berkahwin.Beliau dan suami mengusahakan perniagaan makanan di medan selera.Masakannya amat terkenal di kalangan penduduk bentong.Lagi2 ikan patin masak tempoyak..perghhh...Mak Anjang tinggal berdekatan dengan Mak Andak di bentong.


Naemah Binti Haji Zakaria yang menetap di Sungai Buloh Selangor. Beliau mempunyai 7 cahaya mata, 6 putera dan seorang puteri..seorang yang 'talkative' dan 'caring' pada family besar ini.MakChu Naemah merupakan anak yang ke 7 dalam keluarga ini.

Haji Sanusi Bin Haji Zakaria merupakan anak yang ke-9 dan mempunyai 5 orang anak.2 daripadanya sudah pun berkahwin.Beliau menetap bersama keluarga tercinta di Pantai Dalam, Kuala Lumpur. Beliau dikenali sebagai Ayah Chu Nusi.



Dan puteri bongsu Haji Zakaria ialah Hajah Noraini dan menetap di Sabak Bernam, Selangor.Beliau seorang yang penyabar dan 'softspoken'.Beliau merupakan kakitangan sekolah di sabak bernam(if i'm not mistake la). Seorang yang bergiat aktif dalam bidang politik di sana..Makcik Ni mempunyai 5orang anak yang masih belajar.


ekceli fara hanya sempat bergambar dengan 6 daripada 10 orang..4 orang lagi x berkesempatan..almaklumlah fara pun sibuk berborak dgn sanak saudara yang hadir..Ayah Ngah Din( anak ke-2) telah meninggal dunia semasa menunaikan umrah di Makkah.Ayah De (anak yang ke3) plak tidak hadir.Ayah De merupakan ayah kepada mama fara..Mak Lang atau nama sebenar hajah Zainun merupakan anak yg ke-4 dan yang terakhir Pakwe Safri anak yang ke-8 merupakan orang belakang tabir dunie hiburan..

No comments:

LiLo

Related Posts with Thumbnails