Friday, October 2, 2009

Ampang Park ke Dang Wangi

ini saya..sy dari putra lrt ampang..berjalan2 di sepanjang jalan ampang sambil menghayati panorama keindahan sekitar.tugas saya adalah mengambil apa sahaja gambar sepanjang saya melewati jalan ini..
Align Center
langkah demi langkah dihayunkan..berjalan seorang diri sambil memegang kamera dan berbaju kurung..snappy gambar ntah apa2 ntah...agak pelik org sekitar saya melihatnye..pelancong kah saya ni..huhu...demi satu tujuan untuk mendapat siri gambar yang boleh diceritakan dalam tugasan nanti.."The Serial Vision of Kuala Lumpur City".


setelah saya penat berjalan..saya berehat di bahu jalan sebelah pondok perhentian bas berhadapan bangunan BSN..mau nye saya x letih...tapak kaki juga turut sakit kerana saya memakai kasut wedges 4 inc..huhuhu..walaupun bukan panas terik..tetapi peluh tetap ade tatkala saya disinari cahaya matahari yang memancar..
sepanjang perjalanan ini, saya kehausan..MILO Sejuk adalah ubat menyegarkan anak tekak saya yang dah lama kering..sambil berehat sebentar bersama Minuman Milo..saya melihat apa yang ada di sekeliling..saya lihat banyak bgnn pencakar langit di sini..semuanya berlumba2 untuk membangunkan bgnn yang saya rasa adalah apartment servis/penthouse, hotel dan juga bangunan pejabat walaupun tanah sekangkang kera....

akhirnya..saya telah sampai ke penghujung jalan..saya rasa amat2 lega kerana saya berjaya menyiapkan tugasan sy dengan mengambil seberapa banyak keping gambar..balik dari jalan2, saya perlu menganalisis gambar yang saya amek..dan sy akan luahkan 'perasaan' sy melalui gambar tersebut. owh..escalator ini amat menakutkan saya...ia begitu curam, sehingga saya rasa nk pitam..anda tahu lama juga saya berdiri di situ untuk menggunakannye...hmpir 3x kaki nk melangkah tapi x jadi...bila sy menaikinya sy rasa nk duduk terasa gayat tp sy takut escalator ini akan 'memakan' baju saya..
berjaya juga saya sampai ke bawah dengan selamat..saya berjalan membeli tiket untuk pulang..saya duduk seketika sambil menunggu purta lrt ke jelatek sampai..

ini stesyen dang wangi..betapa jauhnye saya berjalan seorang diri dari stesyen ampang park ke stesyen dang wangi..sy rs perjalanan saya tidak begitu membosankan..kerana saya enjoy dengan perjalanan hampir sejam itu...sepanjang perjalanan sy dapat menghayati tentang "Urban Design"

4 comments:

BeMiE said...

fara..ader kerje kosong yg camni jugak tak.. kalau ada infom bemie laa.rasa cam teringinjer kejer cam ni..wakakak

Farazila said...

hahaa..
bemie nk ke...

ekeke..mana ade kerja cam nie...

akudandia said...

salam..

baiknya awk nk kua jln2 pakai baju kurung..
hehhehhe t bole la jadi ppuan mlayu trakhir..
kalo hani g class je kot pakai baju kurung..
hehhehehhe

Farazila said...

wasalam bintang...

hehehe...mana ade baik..baik bukan dipandang dr pakaian..byk faktor la wak...

ala..klu x kerana terdesak..sy pon xpki bj kurung gak...ni pon sbb sy dr opis...

klu fara g klas..fara pki tshirt je..sempoi la plak..huhuhu

LiLo

Related Posts with Thumbnails