Tuesday, October 20, 2009

Pinjamkan Aku Waktu

wah..tajuk...huhu..waktu apa la yea....erm..aku bukan saja nk pinjam masa...tapi aku nk pinjam tenaga kerja sekali tu pon kalau korang leh bagi ler...

aishhh...kan bagus kalau ade poket doraemon..leh aku g masa 2-3 hari yang lepas....x pon..leh pinjam tangan robot doraemon tuk buat kerja2 aku...verangans jerk lebih kan..huhuu

erm..nape yea..aku ckp mcm nie..erm biasalah..masa dah teramat2 suntuk untuk menyiapkan 2 tugas yang penting...satu tugas wajib aku sebagai pekerja...dan satu lagi tugas aku sebagai pelajar....

dalam bidang kerja ni, aku xleh abaikan semata-mata nk fokus untuk study...kerja adalah no 1 yang perlu aku fokus...so kena utamakan yang ni juga coz ini lah sumber pencarian aku...so xleh nak main2...bila dah hujung bulan...aku kene submit data2 yang telah aku collect...but aku x locate lagi dalam map and x key in data...mana sempat beb khamis ni nk siapkan..bak kata projek exec aku ckp..atleast nk 40% siap..but...data collection yang aku dapat ade dlm 200+..huhu..jeles aku ngan ct dr kuala selangor...ada 20 lebih je data collection...xleh jadik nie..meh turun gombak...buat gombak plak..hua..hua..hua...

yeah..bila exam dah nk mula...apa lagi...student berkejar-kejar nk siapkan asgmnt..itu normal la..u all dulu study pon mcm aku jugak kan..huhuhu...asgmnt mmg da bersusun...dari gruping hinggalah ke individu....adalah dalam 3-4 asgmnt nk kene submit tiz weekend..siap presentation skalik...poning2..

so the solutions nye..aku kene stay back kat opis..klu boleh smpi mlm...mmg aku nak stayback jer....but limit smpi 6.30 jerk...nevamind lah..bertambah malangnye..aku masih belum dapat laptop baru..so menyusahkan untuk aku bawa balik kerja opis ke rumah...bukan opis xsediakan laptop...tp leceh lah laptop opis ni..dah ler lembaps...err skit la x byk pon..padahal mmg slalu pinjam pon..uhuhuh...

mulai hari khamis till sabtu...aku tak bermalam kat umah yea..aku overnite..wahh..sejak bila pandai nk berovernite nie ...hehe..jgn pikir yang bukan2 yea...aku berkampung kat umah kawan aku..insyaAllah..xpun gi le merempat kat McD puchong.. so..aku dari sana terus gi kerja ke esokan hari...erm mcm xde rumah plak kan...harap2...aku dikurniakan kekuatan yang luar biasa untuk segar sepanjang masa serta sihat walafiat...

sumtimes kan..kita akan merasa tertekan dengan situasi mcm nie..tapi bila kita mengenang kembali di saat kita lapang..inilah saat yang membuat kita tersenyum...membuat kita rindu pada masa itu...

p/s:jgn terasa hati if i senyap tanpa berita..i miss that moment..only u and me..

No comments:

LiLo

Related Posts with Thumbnails