Sunday, October 25, 2009

wawa (update)

hari ini merupakan hari yang ke-5, wawa(adik bongsu) di tahan dalam wad disebabkan sakit yang di alami nya...

sistem imuniti dalam badan masih belum pulih..masih dalam keadaan lemah..hari ini adik diberi lagi suntikan..darah diambil untuk sampel..serta diberi bantuan alat pernafasan buat seketika untuk memudahkan adik aku bernafas (coz kahak adik xmokeluar)..dimasukkan sebotol lagi air if i'm not wrong la..semalam berat badan wawa telah turun 5kg selama 4hari dihospital..walaupun mcm tue, adik aku berselera makan taw..hihiih....

adik masih lagi dalam pemerhatian doktor..sebab masih belum baik lagi..adik akan demam waktu malam...demam yang panas...dah kebah disiang hari...doktok suspect adik ade sakit lain selain sakit yang dia hadapi sekarang..adik duduk di wad kelas yang kedua bersama 3 pesakit yang lain..3pesakit tu semua hidap denggi..cuma adik aku je case yg berlainan...

owh yea..semalam aku amek giliran utk jaga adik aku dihospital..lenguh gak la badan aku ni...duduk sepanjang malam di ats kerusi...kadang2 aku nyelit tepi adik baring sebelah dia..huhuh...wawa mmg manja..klu boleh dia nk mesti ade yang menemaninya...masa dia kechik dulu pon mcm tu..xleh nk tinggal sendirian..igt lagi masa jaga dia berkhatan dulu..hihihi

terima kasih kepada rakan-rakan yang sentiasa memberikan aku semangat dan nasihat untuk aku membantu adik aku..even sakit adik aku ni bukan sesuatu yang teruk tetapi wawa memerlukan sokongan dari aku sebagai kakaknya..

setiap kali aku menjenguk adik di hospital aku pasti menarik nafas yang panjang serta mengawal perasaan..seboleh2nya aku nk dia lihat aku ceria..dan aku xkan layan adik aku seperti org sakit..aku pasti cuba untuk hiburkan dia..tapi aku ralat juga...masa dia buat minor operation aku xde disana..sibuk dengan kerja dan belajar...

wawa sayang..angah akan doakan yg terbaik bt wawa..walaupun selalu gado2 or marah..itu hnye ungkapan tp angah x penah bermaksud apa2...dik..cepat la sembuh..sape nk buang sampah..sape nk belikan angah topup..sape nk belikan angah nasi bungkus...sape nk buatkan air utk agh..klu bukan adik.....sayang adik...dah sihat angah bawa gi tgk wayang k.....my promise...

:)

2 comments:

MORIBAYU said...

lilo.....
me baru sampai kl nieh.

sabar k
kami..ada sama2 with u.
nanti...apa2 hal , kita jumpa k

:)

akudandia said...

salam...

smoga adik awk cpt smbuh..
siannya kn..
terseksa dia..
p tiap pnyakit msti da ubatnya kn..
sabar la n bykkn berdoa..
hani sntiasa berdoa yg terbaik tuk adk awk..

LiLo

Related Posts with Thumbnails