Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, October 1, 2008

raya Pertama

yeah, sekarang kita lintas lansung dari kampung halaman ku. now aku berada di kampung mempateh di Lanchang..

apa!! ingat kat sini xde wifi ker..ade taw..wahhh..maju kan kampung ku..hehehhe...acah je...aku gne maxis broadband la..tp connection dia slow sikittt.....

erm.apa yang aku dh bt dr pagi td hinggalah sekarang...xbyk benda ponnnn..raya pertama agak membosankan...untuk pengetahuan semua, kampung aku meraikan hari raya pada raya kedua..klu raya pertama nie setakat semayang raya dan ziarah jiran2 terdekat jer..so hari ni aku juz dapat menziarah 3buah rumah jer....

masyaAllah...panas nyee kat sini...berpeluh2 aku...biasalah kat kampung ni klu hidang air xde air batu..sumanya air panas or suam2 je....kitorang raya dr kul 11pg smpi kul 2 petang je....

then balik terus zzzzzzz.....hahha...ade ke tyme raya tido..x baik betul kan...jangan tiru mcm aku taw.....bukan apa...penat sebab kepanasan...dengan bangganya aku x makan kat umah orang...hehehe.. selalunya setiap umah mesti aku akan 'merasa' skit...juz minum air..wah..berjaya aku x makan banyak..hihihihi..

malam ni nk gy beraya umah sedara aku kat paya laman...kemudian bt persiapan untuk esok coz ramai tetamu akan dtg..mcm open house..selalunya lepas ziarah kubur ... kebanyakkan sedara-mara mesti akn singgah umah atuk aku kat sini..almaklumlah..atuk aku orang yg paling tua sekali...so sesiapa yang berdekatan dgn kampung aku nie..sila2 jemput ke rumah atuk aku kat sini...okiess...

chow..adiosss...salammmm....

2 comments:

wawa said...

haha.. wawa pun menidurkan diri masa pagi raya tu. 2 kali okkay. hahaha. slalu pes day agak membosankan kan? bnyak jg yang kata camtu..

neway, hepi hari raya lilo! ;)

Lina said...

kak lina pun sampai tengahari je beraya... petangnye bantai tido termasuk hubby n anak skali hehe...

LiLo

Related Posts with Thumbnails