Wednesday, January 30, 2008

Rokok!!


hurm..sape kata aku budak baik...aku pon slalu gak jadi budak nakal, tyme skolah dulu la..tp skang ni pon aku ade gak noty skit2..x banyak, skit jerk...hehehhe...

aku penah cuba untuk menghisap rokok masa aku sekolah dulu...hanya SEKALI jer...seingat aku, my uncle tertinggal kotak rokok n lighter at my room..so tangan aku yg gatal ni pon amekla kotak tue n belek2 apa yg ade...

aku keluarkan sebatang n hidu rokok tue..erkkk...yucks...kuat betul bau dia...sampai kat tgn aku pon melekat..x igtlah jenama apa yg aku try dulu...pastu aku cuba bakar rokok tue taw.. unfortunately, rokok tue x terbakar pon..aku cuba byk kali buat rokok tue terbakar..yessss!!!setelah sekian kalinya aku berjaya buat rokok tue berasap....

aku teragak2 gak nk hisap..tp takut lah..ye r mana taw dah cuba sekali nk lagi kan...akhirnya aku tgk mcmner rokok tue terbakar, n then puntung rokok jatuh sendri...bila dia jd pendek kan aku pon try la hisap...

aku sedut dalam2, tapi aku x tahu mcm ner cara nk lepaskan..tp bila aku hembus, asap x keluar sangat...dannnn....tyme tue....tetiba...aku rs sesakk sgt...rase mcm lemas, n xselesa...selang beberapa saat aku dah okie ...abes bilik aku berbau..cepat2 aku buka tingkap, takutlah klu mama masuk bilik kan...

apa yg aku rasa ttg merokok..hurm xde apa2 nikmat pon merokok nie...tapi mcm ne lah org smpi addict ngan rokok nie..klu sehari x 'pekena' x tentu arah dibuat nya..itulah kali terakhir aku cuba belajar untuk merokok dan aku XSUKA rokok dan ASAP rokok...
ekceli aku bengang kat opis nie...pagi2 aku masuk opis dah bau asap rokok...aku lemas okie...dah la pasang aircond, so udara dia sekitar dlm bilik nie jela...even 'org tue' merokok dekat dgn tingkap n jauh dgn aku but asap dia boleh smpi kat aku taw..
aku x ske la environmet camnie...klu sesekali boleh la aku tahan...ni every day taw....nt bukan 'org tue' yg sakit jantung...x pasal2 aku kene heart attack...huhuhu..sape susah..dah lah aku ni muda lagi...belum kawen taw...'motifff sbt belum kawen'..hahhaha..
aku x kisah klu org tu nk smoke..nk smoke sejam smpi 5-6 batang pon xpe...but jgn dekat dgn aku...nk smoke jauh2 skit..cuma aku x tahan dgn asap rokok tue..janganlah bawa aku sekali kalu nk cari penyakit...
xsuke!!xsuke!!xsuke!!
:(

No comments:

LiLo

Related Posts with Thumbnails