Tuesday, January 22, 2008

~esok cuti~

uiks kenapa esok cuti..
ada apa dengan hari esok...
esok hari Rabu - 23 januari 2008..
saper tahu yerk?
ha!.lilo rase Megat mesti boleh jawab kan...
ekekek....gurau jerk..


sebenarnya esok adalah HARI THAIPUSAM. Hari Thaipusam merupakan perayaan yang disambut oleh mereka yang berugama Hindu diseluruh dunia bagi menghormati dewa Hindu, Dewa Murugan atau juga dikenali sebagai dewa subramania.Thaipusam dirayakan pada bulan 'Thai' bulan kesepuluh dalam kalender Tamil. Pada hari Thaipusam, bulan penuh melintasi bintang terang, Pusam dalam zodiak Cancer.


kalau kat selangor nie mereka sambut kat kuil batu caves tue...seingat lilo perayaan nie mcm nk tebus dosa kot..diorang akan berjalan jauh dgn berkaki ayam dan mebawa kabadi(merupakan kerangka besi separuh bulatan untuk diletakkan pada bahu dan dihiasi dengan bunga-bungaan, dan bulu merak)..selain itu adalah adat2 yg mereka lakukan..lilo pon kurang pasti sgt...menurut sumber2 yg boleh dipercayai mereka akan memanjat tangga batu caves , membawa susu dan kelapa untuk mereka mempersembahkan kepada dewa mereka...
(SUMBER:wikipedia n geocities)


bukan lah aku nk bercerita ttg hari thaipusam nie sebenarnya..cuma aku nk bgtaw esok cuti...so..aku dapat agak apa yg aku akan lakukan kat rumah...klu dok rumah jerk mesti zzzzzzz je keje aku..huhuhu...tapikan, sejak dua menjak nie...aku ske berjalan...asyik nk keluar rumah jerk...xkisah la..gi mana2 pon...igt esok nk pi jalan2...tp x taw nk gi ngan sape...ish..ish.ish..aku nie mcm banyak duit jerk nk pi jalan2...mayb aku igt nk buat road tour la esok..road tour at ampang...hehehe...

Ampang nie skang 'MMA'-macam-macam ada....aku igt nk suruh developer buat shopping mall besar2 kat area ampang..so x yah la aku gi jejauh nk window shopping ke nak nonton wayang ke nk makan2 ker...nt aku tunjukkan betapa indahnya AMPANG ni kat korang k...

No comments:

LiLo

Related Posts with Thumbnails