Monday, July 19, 2010

1st book as a gift


"How To Think Like Mahathir" by Dalina Ismail..

Inilah buku pertama yang dihadiahkan untuk aku..seingat akulah tiada sesiapa yang pernah hadiahkan aku buku..buku ni aku dapat lebih kurang 2minggu yang lepas, dari seorang sahabat yang baru aku kenali..aku tergamam bila dia bagi buku ni pada aku sebab aku bukanlah seorang yang gemar akan buku...lagi2 buku yang berbentuk ilmiah...haha..teruk betullah aku ni kan...

dalam hati aku ni nk tergelak2 plak...coz...mcm xpercaya ade org bagi buku ini pada aku..sahabat aku ni mmg suka membaca..masa jumpa pon, kitorang jumpa kat kinokuniya, aku pi bhgn komik n dia pergi section islamic...ntah apa buku dia cari ntah....aku kagum dengan orang2 yang suka membaca nie, sbb dia byk ilmu yang boleh dikongsi bersama...

lepas je singgah kinokuniya, kitorang pi lepak foodcourt klcc yang atas sekali..sahabat aku ni memang suka bercerita..macam2 dia bercerita, dari kisah politik, sains, business, charity, dan agama semua dia tahu...so aku ni juz jd pendengar setia dia lah...dat tyme terasa diri ni bodoh giler...aku nk mencelah pon aku x taw nk masuk ikut mana..takut tersalah fact je...seyes mmg aku rs mcm nk blah dr situ jer...macamne lah aku boleh bersahabat dengan org yang mcm nie...

actually sahabat aku ni mmg baik orangnya...x memilih kawan..dan dia tahu aku orangnye simple jer...cuma aku je ade rs jurang nk berkawan dgn orang yang 'smart n intelligent'..dan dia volunteer nk develop skill aku...huhuhu..pas ni klu dia ajak jumpa, sure nye la aku study hal2 semasa..lagi2 pasal menteri, semua kisah hal luar dan dalam menteri mmg dia taw lah...uisk takut aku nk percaya,kita dgr sebelah pihak je...belum tentu apa yg sahabat aku ckp ni semuanya sahih...

mengenai buku how to think like mahathir, aku belum sempat habis membacanya..baru 2 chapter kot...almaklumlah, english aku bukannye lancar sgt...so kene lah merangkak2.(aku mengaku okeyhh)..dalam buku ni ade cerita latarbelakang dr mahathir, dan bagaimana pemikiran minda kita berfungsi sehingga ke tahap 'out of box' dan diterbitkan oleh UPENA klu aku x silap lah......

bila aku baca background author nie baru aku realize sahabat aku salah seorang yang edit buku ini dan dalina ismail merupakan kawan baik dia...

anyway, pada sahabatku encik shahar, terima kasih atas buku ini..lilo hargai sgt2 dan mungkin ini permulaan lilo untuk memulakan amalan membaca berbentuk ilmiah (selalu bc komik)..ala2 sumber inspirasi gituehh... :)


No comments:

LiLo

Related Posts with Thumbnails