Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, March 26, 2010

S.T.R.E.S.S

AKU TERASA NK MENANGIS HARI INI

aku dah xmampu nk bertahan lagi...
aku tahu inilah laluan yang aku pilih..
cuma bila masa amat2 mencemburui aku..
aku seakan-akan tertekan...

kini aku tertekan...
keje di ofis masih byk..
submission date dah dekat...

presentation tuk subjek studio pon dah dekat..
belum lg siap slide...
ada 4 assgmnt belum buat..
2asgmnt grouping
2 asgmnt individu...

nexth month dah nk exam...
x ready lagi...
x ulangkaji lagi...
notes bersepah2...
ade kat rumah la, dlm kete la kat opis pon ade...
bila nk satukan pon x taw..


aku stress bila nk dekat exam...
atau akhir sem..
mesti aku terkejar2...

org kata aku hebat...
sebab ada usaha utk majukan diri..
tp org x taw sebalik kehebatan aku yg mereka pandang..
aku adalah insan biasa...
yg kadangkala tewas dgn pendirian nya...

byk benda yg aku terlepas..
tp itu yg aku pilih...
mcm minggu nie..3x kawan2 ku ajak keluar bersama..
terpaksa aku tolak...
aku xdpt luangkan ms bersama mereka...
untuk aku siapkan keje dan asgmnt..

aku minat belajar..
aku minat dgn sesuatu benda yang baru..
aku taw ade org akan kata ianya merugikan...
but xsalahkn klu aku ingin menambah sedikit ilmu
walaupun org kata ia x membawa makna apa2...

tolonglah wahai rakan2...
untuk naikkan semangat aku kembali..
aku rs down...
aku xnk behenti belajar..
at least aku mahu tamatkan pelajaran aku dgn kepujian..
berilah aku galakan yea wahai teman...

9 comments:

Aya said...

Caiyok caiyok farah ..." gelimat mat mat mat " berusaha............

edzlin007 said...

siapa kata ia tidak membawa makna. saya sangat "tabik" dengan kamu lilo. mampu buat banyak kerja dalam satu masa. memang ada masanya stress dengan kerja/assignment yang banyak. tapi lilo tak menarik diri seperti orang lain.

solat bebanyak, dan makan coklat atau aiskrim ya..Insyallah boleh harunginya dengan berjaya :)

dmx said...

haii...
fara...
tenang, ingat yg positif ky...
mdoakan...fara
sehat n tabah kay....

Farazila said...

miss aya,
tenkius..kamu mmg gelimat la..tolong jgn sebut perkataan itu depan sy..
nt sy gelak...
hihihihi

Farazila said...

edz..

thanks edz..ekceli lilo sentiasa rs give up..tp bila fikiir future...tetap terusikan juga...

lilo klu stress main game la...erm..tu la selalu berdoa supaya Allah berikan jalan yg mudah dan kekuatan utk teruskan blaja..

Farazila said...

dmx

hye...
yup..selalu buat yg positif..kadang kala kita down..perlu juga stress..klu x stress...hidup x ceria....hihiih

~aSHa~ said...

mana ada belajar merugikan..salah tanggapan org tu...menuntut la ilmu hingga ke liang lahad..jgn lupa tu

belajo rajin2 ye...dah berjaya leh naik pangkat...leh banje akak okeh...akak duk sini ni...nti dtg tau..

[zsazsa] said...

i just don't understand people said that it is a waste of time.. i guess they had better things to do then. wish u luck muaahhhh

Farazila said...

hye zsazsa..
long time no see la...
hru dear?

erm i dont know la..kenapa mereka berpikiran singkat...

btw thanks...muahhhh

LiLo

Related Posts with Thumbnails