Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, March 18, 2010

Cinta Pertama

cinta aku yang pertama menjangkau usia ku 17 tahun..orang kata cinta monyet...betul ker?
huhuhu..but for me is a real love....tp aku bercinta buat aku semangat nk belajar...dan aku cuba buktikan pada mama dan ayah aku x abaikan pelajaran walaupun tgh bercinta...yeap..mmg benar..keputusannye aku kira cemerlang dan lulus dalam semua subjek....beza aku dan dia 7 tahun..erkk x men la bercinta dengan budak sekolahkan..apa class...hahaha...kami declare kat atas bukit kat Bukit Jalil ms New Year..

masa aku dulu, x ramai lagi yang guna henpon..so cara utk aku berhubung dengan dia adalah melalui buku cinta yang kami buat sendiri...dalam buku tu aku akn luahkan apa perasaan aku dalam masa seminggu...geram ke marah ke, sedih ke happi ke..mcm2 lah utk buat dia baca..buku tu kami akan pegang bergilir2...seminggu aku, seminggu dia...dia pon ade gak bg henpon kat aku senang kalau dia nk hubungi aku.....masa dpt tu aku juz guna masa mlm je...atau aku g tuition..hp tu pon aku kene sorok2...xnk org lain tahu aku ada...

selama setahun kami merahsiakan hubungan kami dari pengetahuan kedua2 keluarga..hubungan kami berjalan dengan lancar dan baik..tanpa di duga hubungan kami di uji semasa aku menduduki SPM..kedua-dua keluarga dapat tahu kami bercinta..erm aku igt dgn bercerita pada family diorang ok..ye lah dah nk abes sekolah kan...so dah xde apa2 halangan...mula2 keluarga kami berdua masih boleh terima bila ade masuk org ketiga terus dapat tentangan hebat dari dua2 keluarga..setahun juga la aku bermasalah dgn si dia dan family aku...

akhirnya kami berdua amek keputusan untuk berpisah dengan sec aman..walaupun hakikatnye kami berdua rase perit tp untuk memuaskan dan menjaga perasaan org lain kami redha...harap2 ini adalah yang terbaik buat kami...

masa tu aku down giler...smpi terbawa2 ke dalam hidup aku...roomate aku na, yg amat2 memahami diriku..dia r yg pujuk aku...tyme tu aku dah sem 2 di uitm...dan result sem 2 agak teruk sikit...walaupun xde subjek gagal but pointer aku trun mendadak...

banyak perkara yang aku suka ttg dia..tapi ade juga perkara yang aku x gemar ttg diri dia..time tu aku rs diri aku di kawal atau istilahnye di konkong..takut r tu klu aku mendua or mentiga kan dia..hehehe..but honey trust me...aku ni jenis yg loyalll...yeap..buktinyee...ada 2-3 budak kelas yg admire dgn aku tp aku buat x tahu jer...klu time gaduh manja2 sure aku yg menang..dia mesty mengalah..banyak benda kami buat bersama2...senang citer aku respect dia as a man...dia treat aku as a girl..

walaupun hubungan kami dah berakhir..kami masih lagi berkawan biasa..aku dah x punyai apa2 perasaan istimewa pada dia...dan dia pon boleh anggap aku sebagai adik dia..klu dia ade probs..aku jg pendengar dia..klu aku ada probs dia selalu bantu aku...dan akhirnya dia telah bertemu jodoh dia...

9 comments:

edzlin007 said...

pada saya, cinta pertama lilo romantik jg, ada buku cinta tu..

Farazila said...

yup...dia pon romantik..romantik dengan kata2...hihihi....

err..edz penah dgr ke org yg bercinta ada buku cinta..

dmx said...

haii..
fara....
menarik gak...love story tuu

apepun....
kita,mrancang Allah..mnentukan
....:)

~aSHa~ said...

wah awalnye bercinta...

kenapa ada org ketiga? maksud ada org hasut2 ke?

cite ar lagi

Farazila said...

hye en dmx...
betul tue...Allah merancang dan kita yang menentukan...
dan fara x putus asa utk bercinta lg..

Farazila said...

kak asha...

erm...lebih kurang mcm tu la...
xperlu citer la...benda dh lepas..

Lina said...

emmm cinta pertama mmg susah nak lupa but life must go on kan

edzlin007 said...

tak pernah, sbb tu la saya kata romantik. kalau pas2 surat cinta biasalah...

Farazila said...

kak lina...

i miss u..lama x nmpk...
erm..biasa r tue...life must go on...

LiLo

Related Posts with Thumbnails