Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, February 15, 2010

diari aku-aku keseorangan

12.00-4.00 pagi
Malam tadi aku surf internet smpi 4 pg main fb dan tgk drma korea kat utube..pas je abes surf mmg dah plan esoknya nak bangun lewat dalam kul 12tghr...tp mata ni xmo tutup dah..kul 9 pagi aku dah bangun..erm aku keseorangan..mama dan yang lain2 semua g melaka...adik plak awal2 pagi dah g kerja..aku buntu..xpernah aku ditinggalkan keseorangan di rumah...apa yg patut aku buat..
9.00 pagi
owh aku teringat baju2 dlm bagasi aku xbasuh lagi..terus aku kirai2 dan basuh..hurm..selalunya mama yang buat setiap kali aku balik dr tugasan luar..manja kan aku...kali ni aku yang kene buat...dah siap2 basuh baju, aku terasa lapar..apa ekh nak makan..aku buka peti ais, tgk2 klu ade mknn yg boleh aku makan..kosong..xde benda yang menyelerakan dlm peti ais..sarapan pagi aku berkubur...
10.00 pagi
tengok rumah aku sedikit selerak...aku pon kemas lah sikit2 apa yang patut..sapu lantai...mop lantai....angkat kain di jemuran...haa..baru lah sedap sikit mata memandang..lama dah aku x buat kerja2 amal kat umah nie...
11.00 pagi
kemudian..aku on pc..surf facebook lagi..tgk 'pet society' dan 'country story'..dah main2 aku pon buka youtube..sambung citer mlm td aku tgk...aku bka banyak..senang cikit...xyah nk tunggu lma dia loading kan...
12.00 tghr
jam dah menunjukkan kul 12..opss..aku x mandi lagi..yeap..terus aku capai towel mandi...erm..nikmatnyaa dapat mandi di rumah....dah puas mandi....aku pon sidai baju yg aku dah basuh...apa lagi ekh nak buat..tetiba rasa rajin plak nk masak tghr...fikir..nak masak apa yer tghr nie...erm buat yg simple2 udah ler...ikan sambal, sup sayur n telur dadar jer..
1.00 petang
siap2...turun bawah g beli brg2 nk masak...gi kedai runcit yang pertama...usha2 jap..x berkenan.g kedai runcit yang kedua..erm beli lah sikit2 barang..banyaknye ikan..nk pilih ikan apa yea...ok..aku amek ikan selar je la...aku juz amek 2 ketul ikan..abg tu tanya, nak siang ke..op course laa...dah ade org yg offer x yah susah2 aku nk siang balik nanti..(err..padahal aku dah x igt mcm ner nk siang ikan...)
1.30 petang
balik2 terus gi dapur...potong bawang, potong cili..blend semua..goreng ikan..masak...alamak...camne nk masak ikan sambal...adusss...tetiba bleh x ingat la plak nak letak rencah apa....(xnak ngaku x pandai masak)..gi kat pc..surf kat my resipi..oo..mcm ni je bahan dia..senang2..masuk dapur balik...teruskan sesi memasak...
3.00 ptg
okie then makan...aiseh asal semua masakan x menjadi nieh..xpe2 mkn je la...atleast aku taw apa kekurangan dlm masakan aku..aku menaakul apa silap dlm masakan aku..pas makan2..sambung balik citer korea...nk study masih xde mood lagi..mata tetiba rs berat...masa dah tyme..uiks..apa aku ckp nie..ooo...tidur..import 2 kipas luar masuk bilik...terasa panas plak...baru lah terasa nyaman sikit tidur petangg...zzzzz..akhirnya parents aku blk umah kul 6 lebih..kini aku tidak lagi keseorangan...
:)

2 comments:

edzlin007 said...

kadang kala bila dah seorang diri, barulah nampak macam2 kerja dalam rumah yang kita boleh buat kan.

~aSHa~ said...

bestnye masih bujang..leh buat mcm2 lagi bila2 masa....

sha tk dpt dah...uhhuhuhuhu...

enjoykan diri dgn aktiviti ye...

LiLo

Related Posts with Thumbnails