Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, February 18, 2010

boleh ke tercapai?

last 2 weeks, saya ada kelas project management..setiap kali masuk..sure kami ade perasaan takut..sbb kami tahu lecturer ni mood dia x baik seperti yg dikhabarkan oleh angin...tp sejak 3-4 kelas dia, xpernah lagi dia marah2 kami..itu yg kami pelik...betul ke apa yg disampai kan oleh angin pasang tue..hihiih...

erm...nak dijadikan cerita, hari tu kelas dia ttg businnes..mcm ne nk handle business..apa masalah2 yg dihadapi dalam menguruskan sesuatu projek...so...dia minta semua student nyatakan satu business or produk utk dihasilkan...alamak..ini yg saya x taw nak jawab apa...

masing2 ade idea n produk tersendiri..sampai turn saya..saya masih memikir kan apa kebolehan yang ada pada diri saya..dan apakah produk yg boleh menguntungkan...saya tidak tahu sbb sy tidak pernah terpikir nk buka bisnes pon...tetiba terpacul di mulut saya dan saya berkata nk bt preschool kindergarten..semua pelik..termasuk lecturer saya..betul x tipu..lecturer sy buat muka terkejut..1st question dia tanya saya...kamu dah kawen ke belum..hahha...kelas saya jadi meriah dengan hilai tawa pelajar2 kelas terbabit..saya cakap belum..then dia argue mcm ner sy nk handle masalah budak2 padahal kamu tidak ada pengalaman...dan saya menjawab dengan jawapan yg kurang bernas...saya cakap apa susah, kita upah org yang bersedia menghadapi karenah budak2 kecik, saya kan boss..i've no idea ms tue..

walaupun jawapan aku agak kurang bernas dia tetap terima idea saya dan sumtimes idea sy dia combine dgn idea rakan2 membuatkan sesuatu yg diluar pemikiran kita dan ianya boleh dilakukan...sekiranya saya ade kuasa sy juga akan turut curi idea dia untuk memperkembangkan idea saya...sepanjang sesi kelas dia, sy rs bersemangat nk belajar tp ade masa2 kelas dia begitu menakutkan bila cara dia mengjar penuh emosi...huhuhu...


p/s:anda rs 10 tahun lagi sy boleh ke buat produk ini..-preschool kindergarten-oo..for sure sy akan minta sifu sy ajar selok belok hal ini..en rahman... :)

4 comments:

Muhammad said...

lilo
buleh sajork
one day..u harus lepak kat RSK.
then u akan find out..apa u nak selama ini.

:)
Now u ada dini ..pun u dah happy.
then..cuba bayangkan , u ada 90 orang budak kecik yg tak prejudis terhadap apa itu kasih sayang.
huaaaaa....mmg dunia u akan happy lah.
:P

akudandia said...

hye akak,

insyaAllah akak..
hehehhe..
akak ambik kos ape erk?

Farazila said...

muhammad

90orang..mak aihhh..ramainye..dini sorang pon dah cukup...

klu i diterima undangan dari en rahman untu buat lawatan ke RSK apa salahnye..tgk camne sistem pembelajaran dia...

yeap..i heppy tgk dunia kanak2..

Farazila said...

hallu..uiks sejak bila tukar nama aku dan dia..terkejut tgk...upe2 kamu hani....nasib cam wajah kamu yg cantik..

akak amek kos perancang bandar..knp?ade berkaitan dgn subject akk ker??

LiLo

Related Posts with Thumbnails