Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, January 23, 2010

saya marah dia

kali ni juz nk g taw entri aku ni agak panjang dan tiada gambar..harap maklum..

petang semalam saya marah dia..actually sy tidak pernah marah dia kalau dia lambat2kan kerja saya..sbb sy masih ade lagi timbang rasa..saya tahu sape diri saya...bukan mudah untuk buat org suka kita kalau kita tidak tunjuk sesuatu yang baik...cara saya kalau org layan sy dgn baik saya akan layan org itu dgn baik sekali...dan saya juga tidak suka suruh orang lain buat kerja saya melainkan sesuatu yang urgent dan saya tak dpt nk lakukan sndri..

saya minta iera,opismate saya lengkapkan pic ketua kampung utk saya coz sy perlu masuk dlm slide profil kampung..so draftnye sy perlu hantar isnin masa mesyuarat nanti...okie iera dah lakukan kerjanya dgn sebaik mungkin..skang pic tersebut perlu scan sbb yg ada pada iera dlm bentuk hardcopy...iera minta tolong dgn dia pagi jumaat utk scan di bhgn admin..(scanner ade 1 je dlm pejabat..memalukan aihhhh)..iera dah berkali2 igtkan dia utk scan pic2 tersebut hari tu jugak..dia hanya buat smbil lewa..akhirnya iera jumpa saya maklumkan perkara tadi..bayangkan lah dah masuk pukul 4ptg..kerja yg sy minta x smpi pada sy...isnin pagi nk kene tunjuk draft..pukul berapa sy nak siapkan...kul 5 op coz la sy nk blk..hari jumaat kan...semua org blk awal...

ms tu dalam hati dah panas dah...iera pon dah x tahu nk ckp apa...bukan sekali dia buat mcm tu...dah byk org bercerita pasal dia...mutu kerja dia dah makin merosot sejak akhir-akhir nie..sy pikir saya perlu bt sesuatu so that dia akan igt smpi bila2 pd ms akan datang..sy ke meja iera dan pura2 tanye kerja sy pd iera depan dia..then iera bgtaw yg iera dh bg pd dia utk scan pg td...sy tanya dia da siap ke belum..dia ckp belum coz org admin yg jg scanner g kursus...time tu jugak muka sy berubah dan minta terus pic2 tersebut...

sy amek atas meja dia terus letak atas meja sy..sy juz ckp sy boleh buat sndri...dan sy smbung buat kerja sy yg lain...dr jauh sy nmpk dia sedikit menggelabah..akhirnya dia dtg pd sy minta maaf...mula2 sy gelak2 jugaklah then sy terus sound dia dgn nada yg agak keras..yeap sy akn lakukan bila sy dh ilang sabar...perkataan terakhir sy ckp..it's ok juz go.i dont want see u rite now..dia minta maaf terus keluar...sy rs lega dpt ckp mcm tu tp pada ms yg sama sy rasa serba salah yang amat..coz dia rakan sekerja sy..sy marah dia tanpa bg amaran langsung...dan dia org pertama yang saya marah sejak sy bekerja di sana selama 2 tahun..badan sy dah menggigil..trus jumpa iera dan yg lain2 kat pantry utk tenangkan hati sy...yang lawaknye diorang suh sy makan megi utk cool down..hahha..saya join mereka jugak...

dalam bilik pantry sy nmpk dia ke meja sy dan amek pic tersebut dan terus pergi..sy tahu dia rs bersalah dia buat juga walapon masa tu dah pukl 4.45ptg...dia msg sy suh sy tunggu jap dia nk setelkan hal tu dulu..sy x kisah pon kalau benda tu xdpt dibuat..coz umah sy pon ade scanner..so sy boleh bawa blk kerja sy ke rumah...pukul 5.15ptg sy turun ke admin tgk dia..sy senyum kat dia..sy xnk tunjuk sy marah lg..dia minta maaf...sy pon juz ckp elok2 ngan dia buat dia paham ttg kerja tue..sy tunggu dia smbil borak2 kosong dgn dia smpilah kerja tu dia siapkan...last skali sy ckp terima kasih, maaflah amek masa dia dan jgn amek hati apa yg sy ckp td..

p/s: isnin ni nk bg dia coklat..tebus keslhn sy kat dia... :)

2 comments:

mamacfa said...

dah bg ke coklat

Farazila said...

iana..

err belum lah..alamak terlupa td nk pi belii..huhuhuh

LiLo

Related Posts with Thumbnails